Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sondaż na temat przelewów ekspresowych: to powinno być w każdym banku

Już tylko co piąty klient banku nie widzi potrzeby szybkiego przelewania pieniędzy

Sondaż TNS Kantar zrealizowany został na zlecenie KIR-u i Związku Banków Polskich. Wynika z niego, że dwie trzecie osób posiadających rachunek osobisty uważa przelewy ekspresowe za usługę przydatną. Najczęściej w sytuacji, gdy trzeba uregulować w ostatniej chwili rachunki za gaz czy elektryczność. Tak wskazało 33 proc. respondentów. To wzrost o 14 pkt. procentowych w stosunku do wyników podobnego sondażu przeprowadzonego przed rokiem.

Przeczytajcie także: Lipcowa stabilizacja w przelewach ekspresowych

Badanie TNS Kantar wskazuje także, że 30 proc. posiadaczy rachunków widzi zastosowanie dla przelewów ekspresowych w sytuacjach, gdy chcą mieć pewność, że płatność natychmiast dotarła do odbiorcy (wzrost o 10 pkt. proc. w porównaniu z zeszłym rokiem). 13 proc. ankietowanych wskazała, że przelew natychmiastowy przydaje się w sytuacji, gdy mają do wykonania transakcję o znacznej wartości (np. kupują samochód, wpłacają zaliczkę na mieszkanie) a nie ma możliwości dokonania operacji kartą. To o 7 pkt. procentowych więcej niż rok temu. Tylko 22 proc. badanych nie widzi potrzeby korzystania z szybkich przelewów. To spadek o 13 pkt. proc.

Zdaniem Grzegorza Leńkowskiego, dyrektora linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR, konsumenci stają się coraz mniej cierpliwi, więc wszelkie narzędzia wspierające załatwianie spraw "tu i teraz" będą zyskiwać na popularności. – Wyniki sondażu to ważny sygnał dla banków, które jeszcze nie posiadają tej usługi w swojej ofercie. Konkurencja jest bardzo duża, a jak pokazują badania, możliwość przelewania pieniędzy w czasie liczonym w sekundach ma znaczenie dla dużej części klientów – mówi Grzegorz Leńkowski.

Przeczytajcie także: BZ WBK kończy prace nad Profilem Zaufanym

KIR zarządza systemem przelewów natychmiastowych Express Elixir, który z roku na rok zyskuje na popularności. W II kw. 2017 r. w systemie rozliczonych zostało ponad milion przelewów (1 079 tys.). To wzrost aż o ok. 446 tys. transakcji w porównaniu z II kw. 2016 r. Dotychczas Express Elixir wdrożyło 12 banków komercyjnych i 70 banków spółdzielczych. Rozwiązaniem konkurencyjnym jest oferowany przez trójmiejską spółkę Blue Media system Blue Cash.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies