PKO jest już piątym bankiem, który w ostatnim czasie zadeklarował rychłe wdrożenie nowej usługi przygotowanej przez KIR i Związek Banków Polskich
W biurze prasowym PKO BP powiedziano mi, że bank jeszcze w tym roku chce udostępnić Qlika klientom korporacyjnym. Natomiast klienci indywidualni dostaną dostęp do nowej usługi w roku 2018. Wcześniej deklaracje przystąpienia do systemu Qlik złożyły już Millennium, Citi Handlowy, mBank i Raiffeisen Polbank. Z moich informacji wynika, że zainteresowanych tym jest łącznie kilkanaście największych banków na polskim rynku.
Przeczytajcie także: Raiffeisen Polbank wchodzi do Qlika
Wygląda więc na to, że już wkrótce większość Polaków będzie mogła z Qlika korzystać, co zwiększa szanse na wykreowanie nowego standardu w sposobie regulowania stałych płatności. Przypomnę, że dzięki Qlikowi dostawcy usług masowych, tacy jak operatorzy telefonii komórkowej, zakłady energetyczne czy sprzedawcy gazu będą mogli wysyłać informację o zbliżających się płatnościach za faktury bezpośrednio do bankowości internetowej swoich klientów. Wystarczy, że Ci zaakceptują transakcję, by należność została uregulowana. Mogą też skorzystać z płatności automatycznych.
Przedstawiciele KIR-u przekonywali mnie jakiś czas temu, że Qlik to rozwiązanie bezpieczniejsze, niż dostępne na rynku rozwiązania konkurencyjne. Jednym z jego atutów jest m.in. pewność, że płatność zostanie zrealizowana na prawidłowy numer rachunku, a nie np. na konto przestępców, którzy wprowadzili je na podrobiony blankiet i wysłali do klientów np. pocztą elektroniczną. Z tego rodzaju procederem swego czasu borykali się np. klienci PGE, największej w Polsce firmy energetycznej.
Przeczytajcie także: BZ WBK też już ma kantor internetowy
Qlik to usługa uznawana za następcę Invoobilla. Klienci, którzy zdecydowali się z niego korzystać, również mogli otrzymywać informacje o płatnościach do bankowości elektronicznej. Niestety, aktywacja Invoobilla była o wiele bardziej skomplikowana niż Qlika. Klienci musieli kontaktować się w tej sprawie osobiście zarówno z bankiem jak i usługodawcą. W przypadku Qlika wszelkie formalności związane z aktywacją załatwia się po zalogowaniu na konto przez internetowy system transakcyjny.