Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zobaczcie jak wygląda logo Vocalink po przejęciu przez Mastercard

Vocalink to brytyjski odpowiednik KIR-u, przejęty niedawno przez amerykańską organizację płatniczą

Przypomnę, że transakcja przejęcia spółki Vocalink została sfinalizowana w maju bieżącego roku. Za większościowy pakiet akcji firmy amerykańska organizacja płatnicza zdecydowała się wyłożyć 700 mln funtów. Jednym ze skutków inwestycji jest zmiana znaku firmowego Vocalink. Część z czytelników zapewne pamięta logo brytyjskiej firmy, które w jednej z wersji wyglądało tak:

Ale to już jest nieaktualne. Teraz logo Vocalink składa się z nazwy firmy pisanej białymi lub czarnymi literami umieszczonej na kontrastowym czarnym lub białym tle. Pod nazwą umieszczono logo Mastercarda, do którego firma od niedawna należy. Nowy logotyp wygląda tak:

Jak już wspomniałem, Vocalink to brytyjski odpowiednik polskiego KIR-u. Pomiędzy obiema firmami można dostrzec sporo podobieństw. Jednym z nich jest choćby to, że oba podmioty jako jedne z pierwszych w Europie wdrożyły systemy do rozliczania przelewów międzybankowych w czasie rzeczywistym. W Polsce to Express Elixir.

Przeczytajcie także: Mastercard sfinalizował przejęcie Vocalink

Swego czasu mówiło się, że także KIR może zyskać zagranicznego inwestora, gdyż kupca na duży pakiet jego akcji szukał należący do UniCredit bank Pekao. Ostatecznie latem 2015 roku udziały te trafiły w ręce Narodowego Banku Polskiego, który stał się największym akcjonariuszem KIR-u, a jego przedstawiciel jest przewodniczącym rady nadzorczej spółki.

Przeczytajcie także: Rkantor będzie sprzedawać wielowalutową kartę

Natomiast decyzja Mastercarda o inwestycji w Vocalink to przejaw dążenia do dywersyfikacji działalności. Zresztą nie tylko Mastercard prowadzi tego typu działania. Niedawno o zamiarze inwestycji w inną firmę z branży płatniczej, a więc szwedzką Klarnę, poinformowała konkurencyjna dla Mastercarda Visa.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies