W terminalach płatniczych zainstalowanych w ramach projektu do końca października zrealizowano bez mała 130 tys. transakcji
KIR podał dzisiaj, że do prowadzonego wspólnie z Ministerstwem Rozwoju programu upowszechnienia płatności bezgotówkowych w administracji publicznej właśnie przystąpiła tysięczna placówka, którą jest urząd gminy w Słupcy. W ramach projektu, który ruszył w kwietniu bieżącego roku, do końca października przeprowadzono już 128,2 tys. transakcji bezgotówkowych o łącznej wartości 16,2 mln zł.
Przypomnę, że program zakłada wyposażenie urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, miast, gmin i starostw powiatowych w terminale POS oraz usługę WebPOS Paybynet, która umożliwia dokonywanie płatności za pomocą smartfonu, w oparciu o mobilne aplikacje bankowe. Terminale instaluje firma First Data Polcard. Wkrótce pojawić się mają także w radiowozach drogówki.
Udział w programie jest dla urzędów dobrowolny. Jak wiecie jednak Ministerstwo Rozwoju pracuje nad ustawą, która w najbliższej przyszłości ma wprowadzić obowiązek umożliwienia petentom wnoszenia danin publicznych w formie bezgotówkowej. Natomiast udział w projekcie KIR-u i MR dla jednostek administracji publicznej jest bezpłatny. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS, ani za aktywowanie usługi WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci.