Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zakupy internetowe? Już ponad połowa Polaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu

To jeden z wniosków z badania przeprowadzonego m.in. nad Wisłą na zlecenie firmy DPD

Tak jak w innych krajach, tak i w Polsce na popularności zyskują zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, a klienci coraz chętniej kupują za pomocą urządzeń mobilnych. W Polsce udział zakupów internetowych w całościowym handlu wynosi już 12,4 proc., i jest to odrobinę więcej niż europejska średnia, wynosząca 11,3 proc. Ponad połowa dorosłych rodaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu. Między innymi takie wnioski wynikają z najnowszego badania rynku e-commerce Barometr E-shopper 2017, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie DPD.

Przeczytajcie także: Ważny dzień dla branży płatniczej

Badanie pokazuje, że zakupy dokonane w zagranicznych e-sklepach stanowią już prawie jedną piątą całego handlu online. Za wzrost odpowiadają tu przede wszystkim produkty nabywane w Chinach. Klienci w końcu zaczęli się przekonywać do tego rynku. W poprzednim badaniu Barometr E-shopper Europejczycy szukali korzystnych okazji zakupowych niemal wyłącznie w krajach sąsiadujących.

Coraz więcej zakupów online, bo już 39 proc., dokonywanych jest jest za pośrednictwem smartfonów. Przy czym nabywcy nie ograniczają się wyłącznie do robienia zakupów w jednej aplikacji mobilnej i oczekują, że w e-sklepach znajdą wiele różnych wygodnych dla siebie sposobów płatności. Ponadto dostawa do domu to nadal najczęściej wybierana forma doręczenia przesyłek e-commerce w Polsce. Rośnie jednak zainteresowanie innymi metodami dostarczania zakupów, takimi jak paczkomaty czy punkty nadania i odbioru w sieciach handlowych. Nawiązanie współpracy przez takich operatorów jak Poczta Polska czy DHL z sieciami sklepów Żabka i Freshmarket zdaje się potwierdzać ten trend w Polsce, o czym więcej pisałem w tym miejscu.

Przeczytajcie także: eBay nie odpuszcza polskiego rynku

Europejczycy nadal niechętnie kupują przez internet produkty spożywcze. Według badania DPD około 14 proc. klientów sklepów internetowych – a w Polsce tylko 12 proc. – kupuje świeżą żywność i napoje online. Wynika to z jednej strony z przyzwyczajeń zakupowych, ale także z obaw o jakość i stan dostarczonej żywności. Podobne wnioski płyną z innego opublikowanego dziś badania "Finanse Polaków", przeprowadzonego przez PBS dla Providenta. Czytam tam, że trzech na czterech Polaków twierdzi, iż nie zamierza robić zakupów spożywczych online, gdyż obawia się kupować tego typu produkty w sieci.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies