Firma nie komentuje nagłego zawieszenia działania aplikacji, z którą przez kilka dni można było tankować na stacjach Orlenu
JustDrive to nowe ciekawe rozwiązanie dla chcących zaoszczędzić nieco czasu przy korzystaniu ze stacji benzynowej. Zamiast podchodzić do kasy i spędzać tam nieraz w kolejce wiele minut, wystarczyło ściągnąć aplikację, podpiąć do niej kartę bankową i po zatankowaniu paliwa na jednej ze stacji Orlen lub Bliska zapłacić bezpośrednio ze smartfona. Aplikacja wystartowała dwa tygodnie temu. Więcej o zasadach jej działania możecie przeczytać tutaj.
Niestety, kilka dni po głośnym debiucie, który uświetniony był wizytą między innymi Krzysztofa Hołowczyca, aplikacja przestała działać. Początkowo wiązałem to z awarią systemu informatycznego Orlenu, w wyniku której na stacjach koncernu nie było można przez kilka godzin płacić kartami, o czym pisałem tutaj. Awarię jednak usunięto, a JustDrive jak nie działała, tak nie działała.
Próbowałem więc dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. Niestety, agencja PR pełniąca rolę biura prasowego operatora JustDrive konsekwentnie odmawiała komentarza w tej sprawie obiecując, że w tym tygodniu firma wyda oświadczenie na temat zaistniałej sytuacji. Również w biurze prasowym Orlenu nie udało mi się uzyskać żadnej informacji w tej sprawie. Pytania wysłałem w ubiegłym tygodniu. Rozmawiałem też z pracownikiem koncernu, który obiecał, że otrzymam komentarz wczoraj. Do tej pory jednak nie udało mi się o niego doprosić.
Tymczasem jak doniósł jeden z czytelników Cashless, aplikacja JustDrive zniknęła zarówno z marketu App Store jak i Google Play. Zajrzałem i rzeczywiście nie można jej tam znaleźć. Potwierdza to zresztą sam operator apki na swoim profilu na Facebooku. – Aplikacja na chwilę obecną nie jest dostępna w App Store i Google Play. Pracujemy nad nową odsłoną JustDrive. Jak tylko wrócimy do działania, poinformujemy o tym – czytam w odpowiedzi administratora profilu JustDrive na zapytanie jednego z fanów. Podobne oświadczenie można też znaleźć na stronie internetowej operatora aplikacji.
Wygląda więc na to, że krótki żywot aplikacji JustDrive właśnie się zakończył. Trochę szkoda, bo rozwiązanie naprawdę było ciekawe. Z nieoficjalnych informacji, które do mnie docierają, wynika, że przyczyną kłopotów JustDrive jest zerwanie umowy przez Orlen. Sugerował to także we wpisie sprzed paru dni na swoim blogu Maciej Samcik. Wedle nieoficjalnych wiadomości Orlen miał dopatrzeć się u operatora aplikacji działań niezgodnych z postanowieniami kontraktu. A tak naprawdę przestraszyć się sukcesu aplikacji - zacząć się obawiać , że spadną obroty, bo klienci przy okazji tankowania nie będą odwiedzać sklepów na stacjach. Dopóki jednak któraś ze stron nie powie na ten temat czegoś więcej, są to tylko spekulacje.