Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nie tak łatwo być fintechem nad Wisłą. iwoca zamyka biuro w Warszawie, ale z Polski nie rezygnuje

Brytyjski fintech chce nadal sprzedawać tutaj pożyczki, tyle że z Londynu

Polski rynek pożyczek niebankowych dla klientów indywidualnych kwitnie od dłuższego czasu. Nieco inaczej jest z pożyczkami dla podmiotów gospodarczych, a szczególnie dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Jak mówią specjaliści, zbudowanie dużej skali biznesu na pożyczaniu mikrofirmom jest trudne choćby z tego powodu, że ich właściciele w razie potrzeby występują o pożyczki jako klienci indywidualni. Stąd niewielu pożyczkodawców niebankowych koncentruje się na klientach biznesowych.

Przeczytajcie także: Elavon nie odpuszcza Soft POS-a

Jedną z nich był brytyjski fintech iwoca. W Polsce sprzedaje pożyczki zdaje się od wiosny 2016 roku, a od ubiegłego roku miał w Warszawie biuro obsługujące sprzedaż telefoniczną i brokerską oraz windykację. Jak się jednak dowiaduję, firma zamknęła polską placówkę, co potwierdził Mariusz Zabrocki, dyrektor zarządzający iwoca w Polsce.

Przedstawiciel spółki powiedział mi przed chwilą, że decyzja o zamknięciu warszawskiego biura nie oznacza, iż firma z Polski się całkowicie wycofuje. – Nie tylko wciąż działamy w Polsce, ale także inwestujemy w zwiększenie skali. Decyzje kredytowe, budowanie modelu ryzyka, marketing, obsługa klienta, IT, księgowość zawsze były wyłącznie z Londynu i tu się niewiele zmieniło – powiedział Mariusz Zabrocki.

Przeczytajcie także: Revolut ma konkurencję nad Wisłą

Dodał, że główną przyczyną decyzji o zamknięciu zespołu w Warszawie była globalna strategia iwoca, w centrum której jest dążenie do automatyzacji procesów operacyjnych. – Zespół sprzedaży telefonicznej nie przyniósł nam oczekiwanego wzrostu konwersji względem automatycznych procesów, a odciągał uwagę zarządzających od kluczowych elementów biznesu. Jeśli klient w kilku kliknięciach jest w stanie zawnioskować o pożyczkę i pobrać środki, to raczej nie będzie potrzebował wsparcia telefonicznego – stwierdził przedstawiciel firmy iwoca.

Tyle informacje oficjalne. Natomiast nieoficjalnie w kontekście decyzji brytyjskiego fintechu wspomina się o tym, że w biznesie pożyczkowym najważniejsza jest umiejętność zarządzania ryzykiem. Trudno to robić z daleka czyli np. z Londynu, jak robiła to iwoca i dlatego jej eksperyment w Polsce nie do końca wyszedł. Przypadek ten może też pokazywać, że życie fintechu w Polsce nie jest usłane różami.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies