Przewoźnik deklaruje, że po udostępnieniu nowego rozwiązania bilety na jego pociągi wciąż będą dostępne także u operatorów niezależnych aplikacji
Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, ogłosiły przetarg na dostawę i wdrożenie systemu sprzedaży biletów online z aplikacją na urządzenia mobilne. Otwarcie ofert nastąpi 27 kwietnia tego roku. Polregio liczy, że nowy system i aplikacja mobilna zostaną udostępnione pasażerom przed końcem bieżącego roku. Z dokumentacji przetargowej wynika, że rozwiązanie będzie umożliwiać m.in. wydrukowanie biletu kupionego online czy przechowywanie go na urządzeniu mobilnym. Docelowo Polregio ma oferować bilety na podróże łączone pociągiem i np. komunikacją miejską.
Jak powiedział mi rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda, wdrożenie nowego systemu i aplikacji nie oznacza, że klienci nie będą mogli kupować biletów na Polregio u operatorów innych aplikacji. – Nie będziemy rezygnować z obecnie funkcjonujących platform sprzedaży biletów czy aplikacji mobilnych. Naszym priorytetem jest jak największa dostępność oferty Polregio – stwierdził Dominik Lebda. Warto jednak przypomnieć, że kilka miesięcy temu reprezentowana przez niego firma w wyniku konfliktu ze spółką Astarium zrezygnowała ze sprzedaży biletów w należącej do tej drugiej aplikacji Koleo.
Aktualnie bilety Polregio kupicie m.in. na stronie przewoźnika, jak również poprzez platformę Bilkom stworzoną przez PKP Informatyka oraz aplikację SkyCash. Z moich informacji wynika, że wkrótce Bilkom udostępni podróżnym także aplikacje na Androida i iOS, aktualnie bowiem zakup biletu możliwy jest tylko przez przeglądarkę. Ponadto bilety Polregio możecie zakupić w salonikach Kolportera, na platformie e-podróżnik oraz oczywiście w automatach i kasach biletowych. Dodatkowo w 2018 roku do obsługi pociągów Polregio trafi prawie 2 tysiące terminali mobilnych, które dostarczy konsorcjum TK Telekom i S&T Services. Dzięki temu pasażerowie będą mogli płacić za bilet kartą bezpośrednio u obsługi pociągu.
Fot. Wikipedia