Dotychczas użytkownicy płatności HCE z PKO potwierdzali płatność w smartfonie, co przy wyższych kwotach transakcji wymuszało podwójne zbliżenie urządzenia do terminala
W markecie Google Play znajdziecie już aktualizację IKO dla urządzeń z Androidem. Najnowsza wersja apki wprowadza kilka zmian, z których za najważniejszą uważam nowy sposób autoryzacji płatności mobilnych HCE. Od teraz klienci mogą to robić na terminalu płatniczym, a więc podobnie jak robią płacąc kartą bezstykową.
PKO był jednym z nielicznych banków na polskim rynku, a w ostatnim czasie chyba jedynym, który oferował możliwość autoryzacji płatności mobilnych tylko na smartfonie. Jeżeli więc korzystaliście z IKO do płacenia na kwotę większą niż 50 zł musieliście telefon zbliżyć do POS-a dwa razy. Pierwsze zbliżenie służyło wywołaniu aplikacji, w której należało potwierdzić płatność PIN-em i zbliżyć smartfon do POS-a ponownie.
Tymczasem większość banków stosuje autoryzację na terminalu. Czyli zbliżacie smartfon do POS-a i płacicie a jeżeli transakcja wymaga autoryzacji PIN-em podajecie go na terminalu tak jak robicie to płacąc kartą bezstykową. Wydaje się, że PKO doszedł do wniosku, że metoda przyjęta przez rynek stała się standardem i nie warto kopać się z koniem wprowadzając na siłę inne rozwiązanie.
Inne nowości, jakie znalazły się w bieżącej aktualizacji IKO to funkcja "Zeskanuj i zapłać", która umożliwia zlecenie przelewu poprzez wykonanie zdjęcia fakturze, także tej nieposiadającej kodu QR. Dane z dokumentu są automatycznie przenoszone do formularza przelewu w aplikacji IKO. Rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy ze startupem NuDelta z programu akceleracyjnego PKO. Aktualizacja wprowadza także wyświetlanie wizerunków kart, np. podczas płacenia zbliżeniowego smartfonem.
Fot. Visa