Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO przekonał się wreszcie do autoryzacji płatności mobilnych na terminalu. Nowości w IKO

Dotychczas użytkownicy płatności HCE z PKO potwierdzali płatność w smartfonie, co przy wyższych kwotach transakcji wymuszało podwójne zbliżenie urządzenia do terminala

W markecie Google Play znajdziecie już aktualizację IKO dla urządzeń z Androidem. Najnowsza wersja apki wprowadza kilka zmian, z których za najważniejszą uważam nowy sposób autoryzacji płatności mobilnych HCE. Od teraz klienci mogą to robić na terminalu płatniczym, a więc podobnie jak robią płacąc kartą bezstykową.

Przeczytajcie także: Alior wprowadza ułatwienia dla blikowców

PKO był jednym z nielicznych banków na polskim rynku, a w ostatnim czasie chyba jedynym, który oferował możliwość autoryzacji płatności mobilnych tylko na smartfonie. Jeżeli więc korzystaliście z IKO do płacenia na kwotę większą niż 50 zł musieliście telefon zbliżyć do POS-a dwa razy. Pierwsze zbliżenie służyło wywołaniu aplikacji, w której należało potwierdzić płatność PIN-em i zbliżyć smartfon do POS-a ponownie.

Tymczasem większość banków stosuje autoryzację na terminalu. Czyli zbliżacie smartfon do POS-a i płacicie a jeżeli transakcja wymaga autoryzacji PIN-em podajecie go na terminalu tak jak robicie to płacąc kartą bezstykową. Wydaje się, że PKO doszedł do wniosku, że metoda przyjęta przez rynek stała się standardem i nie warto kopać się z koniem wprowadzając na siłę inne rozwiązanie.

Przeczytajcie także: Raiffeisen Polbank udostępnił Google Pay

Inne nowości, jakie znalazły się w bieżącej aktualizacji IKO to funkcja "Zeskanuj i zapłać", która umożliwia zlecenie przelewu poprzez wykonanie zdjęcia fakturze, także tej nieposiadającej kodu QR. Dane z dokumentu są automatycznie przenoszone do formularza przelewu w aplikacji IKO. Rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy ze startupem NuDelta z programu akceleracyjnego PKO. Aktualizacja wprowadza także wyświetlanie wizerunków kart, np. podczas płacenia zbliżeniowego smartfonem.

Fot. Visa

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies