Zdobywcę tytułu poznacie 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard
Już za niewiele ponad tydzień odbędzie się pierwszy Cashless Fintech Evening powered by Mastercard. W trakcie tego wydarzenia zaprezentowana zostanie Mapa Polskiego Fintechu, czyli najbardziej kompleksowe opracowanie na temat firm fintechowych w Polsce. Redakcji Cashless przy tworzeniu tego projektu pomagają fundacja Fintech Poland oraz firma doradcza Accenture.
Natomiast na podstawie danych zebranych podczas prac nad Mapą Polskiego Fintechu nominowano kandydatów do tytułów Fintech Roku oraz Fintech Future. Poznaliście już pięć firm, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy osiągnęły największy postęp w rozwoju i mają szansę na tytuł Fintech Roku. Są to spółki: Bacca, Kontomatik, operator serwisu Kredytmarket, Polski Standard Płatności i SkyCash. Od dziś zaś będę opisywał kandydatów do tytułu Fintech Future. To firmy, które mają przed sobą najlepsze perspektywy na najbliższy rok. Pierwszym nominowanym do tego tytułu jest Billon.
Billon to firma, która kilka lat temu opracowała system płatności mobilnych oparty o technologię blockchain. Za jego pomocą można zamienić złote w postaci monet i banknotów na cyfrowy odpowiednik, a następnie płacić nimi za towary i usługi w sklepach stacjonarnych i internetowych, przesyłać między użytkownikami czy z powrotem zamieniać na banknoty wypłacając je potem z bankomatów.
Ale Billon to nie tylko płatności. Spółka opracowała także blockchainowy system do wysyłki dokumentów cyfrowych na tzw. trwałym nośniku. Firma podpisała w tej sprawie umowę o współpracy z Biurem Informacji Kredytowej. Co ciekawe Billon jest pierwszą polską spółką, która gościła w londyńskiej piaskownicy regulacyjnej i dostała licencję od brytyjskiego odpowiednika Komisji Nadzoru Finansowego.
To na razie tyle o Billonie. Kolejnego kandydata nominowanego do tytułu Fintech Future przedstawię jutro. Jak już wspomniałem, zdobywcę tytułu poznacie 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard. Przedsięwzięcie to, oprócz sponsora tytularnego, zdecydowały się wesprzeć także: Visa, BGŻ BNP Paribas, Vivus, PayU, Bancovo, Braintri oraz Efigence. Partnerem medialnym projektu jest magazyn My Company.