Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 10 mln Polaków zarządza rachunkiem bankowym przez smartfony. Nowe dane Cashless

2,6 mln rodaków do logowania się na konto już w ogóle nie potrzebuje komputera

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków działających na polskim rynku wynika, że na koniec I kw. bieżącego roku instytucje te miały prawie 9,9 mln klientów logujących się na konta osobiste za pośrednictwem smartfonów. To o ponad 400 tys. więcej niż w grudniu ubiegłego roku, gdy banki miały niecałe 9,5 mln mobilnych klientów.

Przeczytajcie także: Najwięksi wydawców kart debetowych w I kw. 2018 r.

Z deklaracji banków wynika, że największą grupę klientów zarządzających kontami przez komórki miał w I kw. PKO – ponad 2,6 mln (o 40 tys. więcej niż w grudniu 2017 r.). Na drugiej pozycji znalazł się mBank – prawie 1,7 mln mobilnych klientów a na kolejnych ING i BZ WBK. Oba obsługiwały więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami przez smartfony.

Przeczytajcie także: Banki stawiają na samoobsługę

Dynamicznie rośnie też grupa osób, które do sprawdzenia salda na koncie czy wykonywania przelewów nie potrzebują już komputera. W marcu klientów tzw. mobile only, którzy logowali się na rachunek wyłącznie przez smartfony, banki miały już ponad 2,6 mln (ok. 260 tys. więcej niż w grudniu ub. roku). Tu również prym wiedzie największy detalista w Polsce – PKO, miał 950 tys. klientów mobile only.

Klienci mobile
Infogram
Klienci mobile only
Infogram
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies