Dostęp do konta przez internet posiada 35,7 mln klientów instytucji działających na polskim rynku
Z opublikowanego przed chwilą raportu Netbank przygotowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że na koniec ubiegłego kwartału banki miały zawartych z klientami indywidualnymi 35,7 mln umów na obsługę rachunków przez internet. W stosunku do I kw. 2017 r. to wzrost o 6,5 proc. Natomiast małe i średnie firmy miały prawie 2,4 mln umów na dostęp do konta przez sieć, a 1,5 mln przedsiębiorców aktywnie korzystało z tego udogodnienia.
Natomiast rekordowy poziom osiągnęła liczba klientów indywidualnych aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. Wyniosła ona 16,32 mln. To o ponad 400 tys. więcej niż na zakończenie 2017 roku i pierwszy raz w historii, gdy aktywnych klientów logujących się na rachunki przez internet było więcej niż 16 mln. Jak podaje ZBP, przeciętnie aktywny klient bankowości internetowej wykonywał w I kw. bieżącego roku sześć przelewów miesięcznie.
Co ciekawe w najnowszej edycji raportu Netbank po raz pierwszy pojawiła się statystyka dotycząca klientów korzystających z bankowych aplikacji mobilnych. Wynika z niej, że w marcu banki miały 6,27 mln klientów logujących się do aplikacji przynajmniej raz w miesiącu. Oznacza to, że ponad 60 proc. osób zarządzających rachunkiem przez smartfony wykorzystuje do tego aplikację. Z raportu Cashless na temat bankowości mobilnej wynika bowiem, że banki mają już prawie 10 mln klientów logujących się na rachunki przez komórkę.