Dzisiejsza aktualizacja aplikacji IKO zawiera moduł umożliwiający zakładanie kont i zamawianie kart przez klientów, którzy wcześniej nie mieli relacji z PKO
Z marketu Google Play możecie już pobrać najnowszą wersję aplikacji mobilnej IKO. Znalazło się w niej kilka nowości, np. możliwość zastrzegania kart przez użytkowników kont Inteligo. Najważniejszą nową funkcją wprowadzoną teraz do IKO jest jednak moduł umożliwiający zakładanie rachunków przez nowych klientów.
Jak powiedziano mi w biurze prasowym banku, nowa funkcja umożliwia zakładanie kont osobistych przez klientów nieposiadających dotąd relacji z instytucją, ale tylko w PKO. A więc nie można uruchomić tak konta Inteligo. Aby skorzystać z tej opcji, należy pobrać IKO, nacisnąć kafel "Nie mam konta" następnie wprowadzić podstawowe dane i wybrać kartę. Po zaakceptowaniu wniosku klient od razu zyskuje tzw. pasywny dostęp do serwisu transakcyjnego i aplikacji mobilnej (czyli może się zalogować, ale nie może wykonywać przelewów zewnętrznych).
Pełna aktywacja nowego rachunku następuje po podpisaniu papierowej umowy. Ta jest wysyłana za pośrednictwem kuriera. I to jest podstawowy mankament nowej usługi PKO bo nie pozwala na w pełni zdalne założenie rachunku. Z tym zresztą borykają się też konkurencyjne instytucje. O ile bowiem zakładanie kont przez nowych klientów za pomocą aplikacji jest dostępne w paru bankach (np. Millennium, BZ WBK), to zdaje się tylko BZ WBK umożliwia aktywowanie rachunku przez smartfona. Wykorzystuje do tego biometrię i wideoweryfikację.