Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prezes UKE do telekomów: zróbcie coś z kradzieżami "na duplikat SIM"

UKE zaleca telekomom, by podjęły działania przeciw nadużyciom związanym z podmianą kart SIM

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej opublikował na stronie internetowej apel do dostawców mobilnych usług telekomunikacyjnych, aby podjęli działania mające na celu zapobieżenie nadużyciom z wykorzystaniem duplikatów kart SIM. – Ze względu na ochronę interesów użytkowników będących uczestnikami rynku telekomunikacyjnego i bankowego, UKE rekomenduje dostawcom usług telekomunikacyjnych przedsięwzięcie stosownych działań, które mogą przyczynić się do wyeliminowania tego zjawiska – czytam w komunikacie UKE.

Przeczytajcie także: Kolejne oszustwo metodą "na duplikat SIM"

Prezes UKE dzisiejszy apel skierował również do przedstawicieli Związku Banków Polskich. Z treści dokumentu nie wynika jednak, jakich działań po nich się spodziewa. Natomiast klientom bankowości elektronicznej zaleca ostrożność.

O nowym procederze wymierzonym w klientów bankowości elektronicznej głośno jest od kilku miesięcy. Przestępcy najpierw zdobywają loginy i hasła potrzebne do zalogowania się na rachunki internetowe klientów banków. Później posługując się fałszywymi dokumentami tożsamości pozyskują od telekomów duplikaty kart SIM, na które przychodzą SMS-owe hasła jednorazowe do autoryzacji przelewów. W ten sposób mogą kraść pieniądze z kont internetowych.

Przeczytajcie także: Telekomy nie pomogą w eliminacji kradzieży "na duplikat SIM"

Jak na razie nie znaleziono chyba skutecznego sposobu zapobiegania temu procederowi. Banki uczulają klientów, by zachowali szczególną ostrożność w trakcie korzystania z internetu i zwracali uwagę, gdzie wpisują dane logowania do bankowości elektronicznej. Bez nich sam duplikat SIM nie pozwoli przestępcom na kradzież pieniędzy. Wydaje się, że w zmniejszeniu skali zjawiska mogłyby pomóc telekomy zaostrzając procedurę wydawania duplikatów SIM. Operatorzy tłumaczą, że nie mogą jednak tego zrobić, gdyż klienci już przy obecnych zasadach wydawania duplikatów narzekają na procedury związane z odzyskaniem dostępu do usług komórkowych w przypadku utraty telefonu lub uszkodzenia karty SIM.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies