Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
NEWS
Kłopoty Fritz Group. KNF nakazała spółce wstrzymanie wymiany walut przez kantor internetowy

Fritz Group ma też podjąć działania zmierzające do zwrotu wszystkich środków powierzonych spółce przez klientów

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała komunikat na temat działań podjętych w sprawie firmy Fritz Group. Przypomnę, że spółka ta ma licencję krajowej instytucji płatniczej, jest nadzorowana przez KNF i prowadzi m.in. internetowy kantor wymiany walut, a z klientami rozlicza się za pośrednictwem rachunków płatniczych. Kilka tygodni temu KNF ogłosiła, że bada doniesienia klientów, którzy skarżyli się na opóźnienia w płatnościach realizowanych przez Fritz Group.

Przeczytajcie także: KNF bada co się dzieje z Fritz Group

Wówczas spółka bagatelizowała sprawę i tłumaczyła, że opóźnienia pojawiły się w wyniku niezauważonego błędu technicznego. Jak się okazuje, sprawa jest jednak poważniejsza. Takie wnioski można wysnuć po lekturze dzisiejszego komunikatu opublikowanego przed chwilą na stronie internetowej KNF.

Jak pisze nadzór, w wyniku prowadzonego postępowania spółce Fritz Group wydane zostało zalecenie natychmiastowego zaprzestania zawierania nowych umów związanych ze świadczeniem przez spółkę usług płatniczych. Firma ma także podjąć działania mające na celu bezwarunkowy zwrot środków powierzonych jej przez klientów w ramach usług świadczonych na podstawie ustawy o usługach płatniczych.

Przeczytajcie także: Allegro startuje z abonamentem na dostawy

Z informacji KNF-u wynika ponadto, że Fritz Group została zobowiązana do zaprzestania obsługi transakcji realizowanych w ramach internetowego kantoru walutowego za pośrednictwem rachunków płatniczych oraz poinformowania klientów, w szczególności poprzez stosowny komunikat na jej stronie internetowej, o jej aktualnej sytuacji, wydanych przez KNF zaleceniach oraz działaniach podejmowanych w celu realizacji tych zaleceń.

Jak czytam w komunikacie KNF, Fritz Group nie może w świetle powyższych zaleceń otwierać nowych rachunków płatniczych oraz przyjmować wpłat na rachunki płatnicze już prowadzone dla swoich obecnych klientów. Powinna natomiast sprostować zamieszczone na swojej stronie informacje na temat opóźnień w płatnościach na rzecz klientów. Wynika z nich, że opóźnienia nie dotyczą działalności spółki jako krajowej instytucji płatniczej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies