Wygląda na to, że internetowe ramię BGŻ BNP Paribas zyska drugie życie
BGŻ Optima to oddział BGŻ BNP Paribas uruchomiony w 2011 roku, a więc jeszcze przed przejęciem BGŻ przez BNP Paribas. Optima oferuje przede wszystkim rachunki oszczędnościowe oraz lokaty terminowe, a obsługę prowadzi wyłącznie przez internet. Początkowo marka wspierana była kampaniami marketingowymi i szybko zyskiwała klientów poszukujących atrakcyjnych warunków oszczędzania. Jednak po fuzji BGŻ i BNP Paribas zrobiło się o niej cicho, a na rynku raz po raz słychać pogłoski, że Optima może całkowicie zniknąć. Okazuje się, że jednak tak się nie stanie.
Świadczą o tym słowa prezesa BGŻ BNP Paribas, Przemysława Gdańskiego wypowiedziane podczas dzisiejszej konferencji prasowej. – W moim przekonaniu internetowy wehikuł służący wyłącznie do zbierania depozytów nie ma na dłuższą metę racji bytu. Coś z tym trzeba zrobić. Albo z tego zrezygnować, albo rozwinąć do platformy oferującej szerszy zakres produktów. Mogę zasugerować, że jesteśmy w trakcie realizacji strategii rozwojowej, więc raczej będziemy rozszerzać niż zamykać – stwierdził prezes BGŻ BNP Paribas w odpowiedzi na moje pytanie o przyszłość Optimy.
Być może słowa Przemysława Gdańskiego oznaczają powrót do koncepcji wprowadzenia na polski rynek Hello Banku. Pod taką marką BNP Paribas oferuje internetowo-mobilne usługi finansowe, czyli m.in. rachunki osobiste z kartami płatniczymi, kredyty i produkty oszczędnościowe w kilku krajach w Europie, m.in. w Austrii, Belgii, Francji czy we Włoszech. O możliwości zainaugurowania działalności Hello Banku w Polsce wspominał już kiedyś poprzedni prezes BGŻ BNP Paribas, czyli Tomasz Bogus. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj.