Poczta zamierza ogłosić przetarg najpóźniej w październiku bieżącego roku
Jak dowiedziałem się w biurze prasowym Poczty Polskiej, spółka pracuje nad warunkami nowego przetargu na obsługę terminali płatniczych. Obecnie urządzeniami znajdującymi się w jej placówkach zarządza firma eService, która wygrała poprzedni rozstrzygnięty w lutym 2016 r. Ale umowa podpisana wówczas z eService kończy się w I kw. przyszłego roku. Konkurs ofert na obsługę POS-ów w kolejnych latach ma zostać ogłoszony najpóźniej w październiku bieżącego roku.
Na razie nie wiadomo, czy umowa ze zwycięzcą będzie miała podobny zakres jak kontrakt podpisany dwa lata temu z eService. Przypomnę, że w jego ramach firma ta obsługuje 8,5 tys. terminali w ok. 4,7 tys. placówek własnych PP. Wartość umowy opiewa na 12,1 mln zł. eService obsługuje nie tylko transakcje bezgotówkowe kartami, ale świadczy także parę usług dodatkowych takich jak płatności Blikiem czy wypłaty gotówki cash advance. Niestety, umowa z PP nie obejmuje instalacji terminali w agencjach pocztowych, co może oznaczać, że wciąż w wielu z nich kartą zapłacić się nie da.
Być może więc w warunkach nowego kontraktu znajdą się też zapisy odnoszące się do agencji. Jeśli prowadzą je odrębne podmioty gospodarcze nieprzyjmujące wcześniej płatności kartami, to mogą one zostać objęte programem fundacji Polska Bezgotówkowa. W jego ramach mała lub średnia firma może otrzymać do trzech terminali na rok za darmo. Na razie natomiast transakcyjność kart na pocztach nie zachwyca. Z moich informacji wynika, że do mniej niż 10 proc. płatności w placówkach PP używa się kart.