9 listopada w piątek DB zamknie wcześniej oddziały i rozpocznie się przerwa serwisowa. Jego klienci w poniedziałek 12 listopada obudzą się już jako klienci Santandera
Jak już może wiecie z tekstu, który znajdziecie tutaj, 9 listopada dojdzie do fuzji prawnej tzw. wydzielonej części Deutsche Banku w Polsce z Santander Bank Polska. Połączenie obu instytucji zostanie przeprowadzone w sposób niespotykany dotąd na polskim rynku, gdyż jednocześnie przeprowadzona zostanie fuzja operacyjna, z przeniesieniem większości produktów obsługiwanych przez DB do systemu Santandera. Chodzi przede wszystkim o rachunki osobiste, karty, kredyty gotówkowe oraz hipoteki w złotych.
W związku z tym już w piątek 9 listopada oddziały DB zostaną zamknięte wcześniej niż zwykle bo o godz. 15. Tego dnia rozpocznie się także przerwa serwisowa, w trakcie której nie będzie możliwe logowanie się na rachunki internetowe prowadzone zarówno przez DB jak i Santandera. Natomiast 12 listopada klienci DB będą mogli logować się na swoje konta wyłącznie przez bankowość elektroniczną Santandera.
Z wyjaśnień zamieszczonych na stronie internetowej DB wynika, że po wejściu do dawnego systemu tego banku będzie można jedynie rozpocząć proces aktywacji dostępu do Santander online, który zakończy się już w systemie banku przejmującego. Proces ten będzie można przejść w ciągu 60 dni, czyli od 12 listopada do 12 stycznia 2019 r. Po tym terminie aktywacja systemu Santander online będzie możliwa jedynie w oddziałach tej instytucji.
Klienci DB otrzymają nowy login do systemu internetowego, ale będą też mogli korzystać wymiennie z dotychczasowego identyfikatora. Sami będą musieli jednak utworzyć nowe hasło do bankowości Santandera. Zyskają także nową metodę autoryzacji transakcji poprzez hasła jednorazowe wysyłane SMS-ami. Nie będą już mogli potwierdzać np. przelewów kodami z listy. Numer telefonu do otrzymywania haseł będą musieli podać w trakcie aktywacji dostępu do Santander online.
Nie zmienią się numery rachunków osobistych, kart, terminy ich ważności oraz kody PIN. Bank deklaruje, że nie zostaną podniesione żadne opłaty i prowizje, bez zmian pozostaną także stawki oprocentowania rachunków, lokat, kart oraz kredytów. Klienci zyskają przy tym możliwość obsługi we wszystkich oddziałach Santandera oraz poprzez dodatkową infolinię należącą do tego banku. Jeśli będą chcieli korzystać z innych produktów hiszpańskiej instytucji, będą musieli zawrzeć z nią dodatkowe umowy. Natomiast już od 1 października posiadacze kart debetowych DB będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich bankomatów Santandera.
W informacji dla klientów DB na temat fuzji z Santanderem banki piszą, że przejście na bankowość elektroniczną tego drugiego przyniesie im sporo nowości, do których teraz nie mają dostępu. Mowa np. o przelewach ekspresowych realizowanych przez systemy Express Elixir i Blue Cash, możliwości założenia Profilu Zaufanego do korzystania z elektronicznych usług publicznych, korzystaniu z kantoru internetowego i natywnej aplikacji mobilnej pozwalającej na płatności mobilne Blik.
Po fuzji z Santanderem z nazw kont osobistych oraz kart kredytowych prowadzonych dotąd przez DB zniknie skrót "db". W przypadku utraty i zastrzeżenia karty zostanie automatycznie wydana nowa z logo Santandera, ale z takimi samymi funkcjami i datą ważności jak utracona. Po upływie terminu ważności karty zostaną wznowione już jako karty z aktualnej oferty Santandera. Zmianie ulegną numery rachunków do spłaty kredytówek.
Natomiast walutowe kredyty hipoteczne nadal będą obsługiwane przez DB. W tym celu klientom zostanie udostępniony nowy system Internetowej Obsługi Kredytu Deutsche Bank Polska. Bank podkreśla, że obsługa kredytów walutowych będzie możliwa wyłącznie przez kanały zdalne, a więc przez wirtualny oddział, tradycyjną pocztę czy nowy system internetowy. Oddziały stacjonarne DB znajdą się bowiem w sieci placówek Santandera.
W trakcie fuzji zmienią się numery rachunków hipotecznych kredytów walutowych oraz rachunków służących do wcześniej spłaty. Utrzymana może zostać automatyczna spłata raty z rachunku przeniesionego do Santandera na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez klientów dla DB. Spłata rat oraz wcześniejsza spłata należności z tytułu kredytów pozostających w DB ma być możliwa bez dodatkowych opłat we wszystkich oddziałach Santandera a także przez jego usługi elektroniczne.