Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rusza druga edycja kampanii Warto Bezgotówkowo, polska odpowiedź na Dzień bez Gotówki

Finałem akcji będzie tydzień płatności bezgotówkowych, który w tym roku przypada na 15-19 października

"Warto Bezgotówkowo" to kampania społeczna zainicjowana przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. Jej pierwsza edycja odbyła się w ubiegłym roku i była swego rodzaju odpowiedzią polskiego sektora finansowego na obchodzony w kilku krajach Dzień bez Gotówki. Tegoroczna edycja akcji została dziś zainaugurowana konferencją prasową w siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Przeczytajcie także: Płatności Blik wkrótce we wszystkich terminalach Pekao

Kampania "Warto Bezgotówkowo" obejmować będzie akcję informacyjno-edukacyjną i indywidualne aktywności partnerów. Podczas tygodnia płatności bezgotówkowych, w terminie 15 – 19 października br., klienci mogą liczyć na szereg akcji promocyjnych, które będą na bieżąco ogłaszane na specjalnej stronie internetowej kampanii dostępnej pod adresem www.wartobezgotowkowo.pl.

Celem kampanii zainicjowanej przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości, jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach używania bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji. – Naszym celem jest upowszechnienie stosowania płatności elektronicznych i zastąpienie części transakcji gotówkowych elektronicznymi instrumentami płatniczymi – mówi Dominik Wójcicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w MPiT.

Przeczytajcie także: Polska wiceliderem Europy w płatnościach zbliżeniowych

W tegoroczną edycję kampanii "Warto Bezgotówkowo" zaangażowany będzie m.in. KIR, który rok temu przy współpracy z resortem przedsiębiorczości rozpoczął wyposażanie urzędów administracji publicznej w terminale płatnicze. – Jeszcze w 2017 roku zaledwie 10 proc. urzędów akceptowało płatności bezgotówkowe. Dziś taką możliwość oferuje już ponad 60 proc. z nich. Od momentu uruchomienia projektu do końca sierpnia br. Polacy zrealizowali w urzędach prawie 900 tys. transakcji bezgotówkowych o łącznej wartości ponad 114 mln zł – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes KIR.

Od września br. program wyposażania instytucji państwowych w terminale jest kontynuowany przy wsparciu fundacji Polska Bezgotówkowa. Instytucja ta realizuje także projekt rozwoju sieci akceptacji w małych i średnich firmach. Jak powiedział wiceprezes Polski Bezgotówkowej Paweł Widawski, w ramach tego programu do końca sierpnia zainstalowano już 70 tys. POS-ów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies