Bank jest gotowy na udostępnienie funkcji, ale wygląda na to, że musi z tym poczekać ze względu na wymogi firmy Apple
Jeden z czytelników Cashless doniósł, iż na stronie internetowej PKO BP pojawiła się już zakładka poświęcona usłudze Apple Pay, informująca m.in. o sposobie dodania kart tego banku do cyfrowego portfela firmy Apple. Sprawdziłem i rzeczywiście zakładkę można było znaleźć w serwisie informacyjnym PKO. Wyglądała tak:
Prawdopodobnie strona została opublikowana omyłkowo, bo po chwili zniknęła z sieci. Wpisanie ręcznie adresu, pod którym wcześniej była, powoduje wyświetlenie komunikatu z informacją, że taka strona nie istnieje. Wciąż nie jest też możliwe dodanie karty wydanej przez PKO do Apple Pay. Mi przynajmniej to się jeszcze nie udało.
Niemniej wygląda na to, że z technicznego punktu widzenia PKO jest gotowe na udostępnienie Apple Pay. Wynika to zresztą z oświadczenia banku, jakie kilka dni temu otrzymałem z biura prasowego PKO. Napisano wówczas, że bank będzie gotowy z wdrożeniem nowych płatności we wrześniu i nie przewiduje żadnych opóźnień po swojej stronie. Niestety, z zaoferowaniem usługi klientom musi prawdopodobnie poczekać ze względu na wymogi firmy Apple. Ta ogłosiła niedawno debiut swoich nowych smartfonów i, jak wynika z moich informacji, przynajmniej do 28 września nie pozwala na żadne wdrożenia, które mogłoby odwrócić uwagę użytkowników od premiery iPhone’ów.
Apple Pay jest obecnie dostępne dla klientów dziewięciu banków z Polski, w tym: Aliora, BGŻ BNP Paribas, Getinu, mBanku, Nest Banku, Pekao, Raiffeisen Polbanku, Santandera i T-Mobile Usług Bankowych. Spośród pozostałych instytucji działających w Polsce najbliższe wdrożenia Apple Pay jest właśnie PKO. Pracować nad tym mają też m.in. ING, Plus czy SGB.