Brand przejętej spółki PayLane będzie zastępowany stopniowo marką PeP
We wczorajszym komunikacie prasowym spółka Polskie ePłatności poinformowała o udostępnieniu Blika dla sklepów obsługiwanych przez firmę PayLane. Przypomnę, że firma ta niedawno została przejęta przez PeP i wygląda na to, że marka ta wkrótce zniknie z rynku. Tak wynika z wczorajszego komunikatu, w którym PeP piszą, że za obsługę transakcji Blikiem w internecie odpowiadać będzie "e-commercowa część firmy Polskie ePłatności, funkcjonująca wcześniej jako marka PayLane".
Informację tę potwierdziła agencja PR obsługująca PeP. Powiedziano mi, że marka PeP jest lepiej rozpoznawalna na polskim rynku stąd decyzja, by w przyszłości zastąpiła brand PayLane w środowisku e-commerce. Proces ma jednak odbywać się stopniowo. Dlatego w sieci wciąż funkcjonuje strona internetowa PayLane, ale przy komunikacji nowych wdrożeń, takich jak właśnie Blik, firma skupia się na marce PeP.
Polskie ePłatności to jeden z pięciu największych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych. Z danych udostępnionych przez spółkę wynika, że na koniec ubiegłego roku obsługiwała ok. 68 tys. urządzeń. Większymi sieciami zarządzają firmy eService i First Data Polcard a porównywalnymi – Pekao, i Elavon. Przejęcie PayLane przez PeP to druga w ostatnim czasie akwizycja zrealizowana przez rzeszowską spółkę. Wcześniej firma przejęła terminalową część biznesu Kolportera.