Aplikacja Planet Mobile zastąpiła starszą Planet Mobile HCE Wallet, która została wycofana z marketu
Klienci banków zrzeszonych w BPS mogą już pobrać z marketu Google Play nową aplikację mobilną o nazwie Planet Mobile przygotowaną przez firmę IT Card. Zgodnie z deklaracją operatora apka umożliwia zarządzanie całym portfelem kart i zastępuje oferowaną dotychczas aplikację Planet Mobile HCE Wallet. Klienci, którzy ją pobrali wcześniej, mogą nadal z niej korzystać, ale nowi już jej nie zainstalują.
Z udostępnionych przez biuro prasowe IT Card informacji wynika, że nowa Planet Mobile umożliwia dodanie, modyfikację oraz usunięcie karty z portfela Google Pay, aktywację nowego plastiku bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku, czasowe blokowanie oraz zastrzeganie kart, aktywację zabezpieczenia 3D Secure, zmianę kodu PIN, włączanie lub wyłączanie funkcji zbliżeniowej na plastiku czy zarządzanie limitami transakcyjnymi.
W nowej aplikacji znalazła się również funkcja umożliwiająca podgląd stanu środków na rachunku karty a także analizę historii transakcji z trzech ostatnich miesięcy. Planet Mobile zawiera też wyszukiwarkę bankomatów oraz skrzynkę wiadomości umożliwiającą kontakt banku z klientami. Aplikacja wspiera biometrię odcisku palca, którym potwierdzać można wprowadzane zmiany. IT Card deklaruje prace nad dalszym rozwojem oprogramowania i zamiar rychłego wprowadzenia płatności Blik.
Od kilku dni klienci banków spółdzielczych BPS mogą już korzystać z płatności Google Pay po podpięciu swoich kart do aplikacji pod tą samą nazwą. Planet Mobile daje im jednak sporo więcej możliwości, bo oprócz integracji z Google Pay mogą za jej pomocą korzystać z wielu wymienionych wyżej funkcji niedostępnych w apce Google Pay. Natomiast wycofanie dotychczasowej Planet Mobile HCE Wallet oznacza, że BPS zrezygnował ze wsparcia usługi HCE (zbliżeniowe płatności mobilne niezależne od Google'a). To już kolejny bank, który zdecydował się na taki ruch. Wcześniej zrobiły to np. Getin i Raiffeisen Polbank.