Wcześniej to samo rozwiązanie firmy Emplocity wdrożył Santander
mBank rozpoczął pilotaż chatbota Emplobot, którego wykorzystuje w trakcie rekrutacji nowych pracowników. Rozwiązanie przygotowała polska spółka Emplocity. Jego wykorzystaniem już wcześniej zainteresował się inny bank z Polski, czyli Santander. Mogliście przeczytać o tym tutaj.
Jak czytam w informacji na stronie mBanku, Emplobot to algorytm, który za pośrednictwem Messengera rozmawia z osobami, które szukają pracy. Algorytm w trakcie rozmowy zbiera informacje o kandydacie na podstawie odpowiedzi na zadane pytania. W kolejnym kroku, porównuje odpowiedzi z profilami dostępnych stanowisk i proponuje udział w rekrutacji. Jeśli kandydat przyjmie ofertę, rekruter otrzymuje niezbędne dane do kontaktu z kandydatem. Nowe narzędzia pozwala więc na częściowe zautomatyzowanie procesu rekrutacji.
mBank to zatem kolejny bank z polskiego rynku, który zdecydował się na wykorzystanie botów. Wcześniej, oprócz Santandera, zrobiły to m.in. Credit Agricole czy Citi Handlowy. W ostatnim sondażu przeprowadzonym przez Kantar TNS na zlecenie Związku Banków Polskich połowa bankowców wskazała, że w perspektywie najbliższych 20 lat doradcy w oddziałach stacjonarnych, wirtualnych i na infolinii całkowicie zostaną zastąpieni przez boty softwarowe. Więcej na ten temat tutaj.