mBank po raz drugi w ostatnim czasie ostrzega klientów przed nasilającymi się cyberatakami na kupujących świąteczne prezenty w internecie
Na swojej stronie internetowej mBank opublikował komunikat bezpieczeństwa, w którym prosi swoich klientów o ostrożność podczas zakupów internetowych. – Cyberprzestępcy próbują wyłudzić dane logowania do banku. Wysyłają fałszywy link do płatności za zakupy lub przesyłkę kurierską. Bądźcie czujni, jeżeli przedmiot jest darmowy lub w szczególnie atrakcyjnej cenie, bo może być to zabieg przyciągający uwagę – pisze mBank w swoim komunikacie.
Takimi zabiegami cyberprzestępcy mogą próbować przejąć Wasze dane do logowania w serwisie bankowości internetowej lub wyłudzić kody autoryzacyjne SMS. Jeżeli podaliście na takiej stronie swój login i hasło – jak najszybciej zmieńcie je. Jeżeli dodatkowo podaliście kody autoryzacyjne SMS, sprawdźcie czy z Waszego rachunku nie zlecono przelewu lub czy dodano zaufanego odbiorcę. Jak najszybciej skontaktujcie się z call center swojego banku.
Dzisiejsze ostrzeżenie mBanku to drugie w ostatnim czasie opublikowane przez tę instytucję i kierowane do klientów kupujących w internecie. Poprzednie pojawiło się 5 grudnia i dotyczyło sklepów, których nieuczciwi właściciele przy okazji płatności kartą uruchamiają kupującemu płatną subskrypcję. Informacja na ten temat ukryta jest jednak w regulaminie, którego zwykle nikt nie czyta. Więcej na ten temat oraz jak się przed takim oszustwem zabezpieczyć – tutaj.