Od dziś polscy klienci korzystający z usług PayPala zyskali dostęp do rozwiązania o nazwie „One Touch”, ułatwiającego płatności na smartfonach
Aby korzystać z usługi o nazwie „One Touch”, trzeba być klientem PayPala, a więc mieć zarejestrowane konto. Następnie przy pierwszych zakupach w dowolnym e-sklepie przyjmującym płatności za pośrednictwem tej firmy należy się zalogować na konto PayPal i zezwolić na zapamiętanie loginu oraz hasła. Dzięki temu przy każdej następnej wizycie po zaakceptowaniu kwoty będzie można zapłacić jednym dotknięciem wyświetlacza smartfona bez konieczności logowania.
Nowe rozwiązanie PayPala ma jednak swoje ograniczenia. Aby móc płacić przy pomocy „One Touch”, użytkownik musi zezwolić na zapamiętanie loginu i hasła na każdym urządzeniu oraz przeglądarce i aplikacji, z której dokonuje płatności oraz w każdym sklepie internetowym, w którym chce coś kupić. Ponadto będzie musiał te czynności powtórzyć, bo system ze względów bezpieczeństwa przechowuje dane tylko przez sześć miesięcy. Po tym okresie należy ponownie wprowadzić login i hasło.
„One Touch”, jak każde wygodne rozwiązanie płatnicze, generuje też pewne ryzyka. Jeżeli nie będziecie korzystać z blokady ekranu smartfona, łatwo wyobrazić sobie, że dziecko przejmuje na chwilę Waszą komórkę i niechcący albo chcący kupuje lodówkę, lokówkę albo nowe gry na konsolę.
Oczywiście płatności „One Touch” są możliwe tylko w tych sklepach internetowych, które współpracują z PayPalem i wdrożyły mechanizm Express Checkout obsługujący transakcje jednym dotknięciem. PayPal nie podaje niestety, ile jest takich sklepów w Polsce.
Podkreśla natomiast, że zgodnie z badaniem przeprowadzonym na jego zlecenie, m-commerce, czyli zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, rosną prawie trzykrotnie szybciej niż e-commerce ogółem. Od 2013 do 2016 roku średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce ma wynieść 32,8 proc., w porównaniu do 10,4 proc. wzrostu w przypadku e-handlu ogółem.
Nic więc dziwnego, że instytucje płatnicze gorączkowo pracują nad uproszczeniem procesu płatności na urządzeniach mobilnych. W Polsce rozwiązanie w tym zakresie wdrożyła np. firma PayU.
Usługa „PayU PayTouch” umożliwia płatności jednym dotknięciem w wybranych sklepach internetowych oraz na Allegro. Aby z niej skorzystać, podobnie jak w przypadku rozwiązania konkurencji, należy mieć konto PayU - można je założyć w trakcie pierwszej transakcji. Użytkownicy „PayU PayTouch” mogą płacić kartą, pay by linkiem lub tradycyjnym przelewem.