Bank oferuje klientom bezpłatne usługi jako rekompensatę po wyroku UOKiK-u
Sprawa dotyczy klientów, którzy korzystali z produktów T-Mobile Usług Bankowych w latach 2014-2016. Jak wynika z ustaleń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bank w nienależyty sposób informował ich o wprowadzanych przez siebie zmianach w cennikach i regulaminach. W postanowieniu wydanym w maju ubiegłego roku TMUB zostały zobowiązane do przyznania klientom odpowiednich rekompensat. I właśnie informują o tym swoich klientów.
Jak doniosła jedna z czytelniczek Cashless, w mijającym tygodniu otrzymała z TMUB pismo, w którym instytucja proponuje jej do wyboru: zwolnienie z opłat za korzystanie z karty debetowej lub kredytowej, darmowe wypłaty z bankomatów albo obniżenie o 1 pkt. oprocentowania limitu w koncie. Z wybranej usługi będzie można korzystać na preferencyjnych warunkach przez miesiąc. Trzeba jednak zgłosić chęć skorzystania z rekompensaty w terminie od 1 lutego do 31 marca bieżącego roku. Można to zrobić np. za pośrednictwem serwisu transakcyjnego.
Problem z trwałym nośnikiem dotyczy nie tylko TMUB i Aliora, do którego należy ta marka. UOKiK wydał w tej sprawie już wyroki dotyczące kilkunastu banków. Chodzi o to, że zdaniem urzędu instytucje informowały o zmianach cenników np. przez skrzynkę w bankowości internetowej, co nie zawsze jest zgodne z przepisami. Większość banków poszła na ugodę i zaoferowała klientom rekompensaty. Część już je wypłaciła (np. Santander) inne, tak jak TMUB, wkrótce to zrobią. Dajcie znać w komentarzu pod tekstem lub na adres kontakt@cashless.pl, jeśli też dostaliście ze swojego banku pismo z propozycją takiej rekompensaty.
Fot. Flickr na licencji CC 2.0