Nie znajdziecie też aktywnego wcześniej profilu firmy na portalu Facebook
Jak donoszą czytelnicy Cashless od kilku dni trwa awaria mPOS-ów polskiego fintechu Paymax. W jej wyniku niemożliwe jest przyjmowanie płatności bezgotówkowych za pomocą terminali tej firmy. Próbuję dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. Niestety, nie działa infolinia spółki. Wysłałem pytania w tej sprawie na adres e-mail udostępniony przez Paymax do kontaktu z dziennikarzami. Gdy tylko otrzymam jakiś komentarz aktualizuję ten lub napiszę kolejny tekst.
Wygląda jednak na to, że kłopoty Paymax są poważne. Wskazywać na to może fakt, że aplikacja Paymax zniknęła z marketu Google Play. Natomiast w portalu Facebook ukryto aktywny wcześniej profil Paymax. Jak już też wspomniałem nie można dodzwonić się na infolinię firmy. Próba kontaktu ze spółką za pośrednictwem czatu powoduje wyświetlenie komunikatu, iż aktualnie w firmie nie ma nikogo w pracy.
Paymax to polski dostawca urządzenia, które po połączeniu ze smartfonem lub tabletem staje się terminalem płatniczym i umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych. W serwisie Cashless o firmie Paymax mogliście czytać wielokrotnie, m.in. tutaj. Spółka znalazła się również w pierwszej edycji Mapy Polskiego Fintechu, dostępnej tutaj.
AKTUALIZACJA
Dziś, tj. 8 lutego ok. godz. 15 przedstawiciel spółki Paymax poinformował, że awaria została usunięta. To znaczy, że transakcje w terminalach są już rozliczane normalnie. Sprzedaż nowych urządzeń ma zostać przywrócona w przyszłym tygodniu.