Operator MAM przestaje świadczyć usługi ze względu na brak inwestora
Od kilku dni na profilu MAM na Facebooku pojawiały się niepokojące komentarze klientów narzekających na brak kontaktu z obsługą platformy. Dziś zaś do skrzynek odbiorczych użytkowników programu trafiła wiadomość e-mail, która zdaje się wyjaśniać skąd mogą brać się te kłopoty. Z komunikatu operatora MAM wynika, że program przestaje funkcjonować – będzie działać tylko do końca kwietnia bieżącego roku.
Platforma MAM to swego rodzaju program moneyback. Polega na tym, że zarejestrowani użytkownicy mogą wykonywać zakupy we wskazanych sklepach stacjonarnych i internetowych, a w zamian uzyskują zwrot niewielkich kwot pieniędzy. Środki te trafiają na ich konto, z którego mogą następnie przeznaczać je na zmniejszenie wydatków na stałe rachunki, np. za telefon czy energię elektryczną. Program ruszył jesienią 2017 roku. Więcej na jego temat możecie przeczytać tutaj.
Niestety, projekt kończy się porażką. Jak wynika z korespondencji rozesłanej dziś do zarejestrowanych użytkowników programu, przez jego operatora – firmę New Media Ventures, zwroty za wydatki naliczane będą tylko do końca lutego. Zaoszczędzone środki będzie można wydać na zmniejszenie rachunków do końca kwietnia bieżącego roku. NMV tłumaczy decyzję o zamknięciu projektu niepowodzeniem w poszukiwaniu inwestora, który miał finansować program MAM.
MAM to nie pierwszy w ostatnim czasie polski projekt fintechowy, który marnie kończy. Wiosną ubiegłego roku po zaledwie kilku miesiącach funkcjonowania została wyłączona aplikacja BeamUp. Jesienią zaś Alior zdecydował się na zakończenie współpracy z dostawcą aplikacji finansowej dla dzieci o nazwie Haiz.