Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Integracja cyfrowej tożsamości z płatnościami. To jedno z zadań stojących przed nowoczesnymi miastami

Rekomendacje działań dla władz miejskich znalazły się w zaprezentowanym dziś raporcie Visy i Uniwersytetu Stanforda

Przedstawiciele Visy i Uniwersytetu Stanforda podczas odbywającego się w Barcelonie Mobile World Congress zaprezentowali wyniki badania "Przyszłość transportu: mobilność w dobie megamiast". Badanie zostało przeprowadzone na 19 tys. respondentów z 19 krajów na całym świecie. Pokazuje główne trendy i wyzwania związane z rozwojem transportu w dużych miastach.

Badanie pozwoliło zidentyfikować główne trendy związane z rozwojem transportu w miastach. Pierwszy z nich dotyczy czasu dojazdu do pracy, który wydłuża się – tak twierdzi 46 proc. badanych. 52 proc. z nich niezadowolonych jest z komunikacji miejskiej a 37 proc. respondentów spodziewa się, że w następnych pięciu latach czas poruszania się po miastach jeszcze się wydłuży.

Jeśli chodzi o korzystanie z prywatnego samochodu, to pozostaje on głównym środkiem transportu wykorzystywanym do poruszania się w celach zawodowych i prywatnych. Najbardziej nielubianą częścią podróży autem jest szukanie miejsca do parkowania. Uważa tak 64 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazło się ryzyko otrzymania mandatu w razie parkowania po upłynięciu opłaconego czasu postoju.

Przeczytajcie także: Visa Checkout dostępna w serwisie Cinkciarza

Z transportu publicznego do dojazdów do pracy albo szkoły korzysta 44 proc. uczestników badania. Nieco więcej, bo 54 proc. respondentów korzysta z autobusu miejskiego czy tramwaju podczas wypadów do miasta po pracy, np. do restauracji albo kina. Na chęć podróżowania takim transportem wpływ mają płatności – gdyby były prostsze wykorzystanie komunikacji publicznej zwiększyłoby się o 27 proc. Największym problemem związanym z regulowaniem należności za przejazdy jest konieczność posiadania różnych rodzajów biletów na różne środki transportu (47 proc.).

Natomiast 44 proc. respondentów twierdzi, że największym problemem związanym z płatnościami w poruszaniu się po mieście jest brak informacji o kwocie, którą trzeba zapłacić, by zaparkować auto. Dla 41 proc. badanych najbardziej kłopotliwa jest konieczność płacenia za bilet gotówką. Z kolei 35 proc. chętnie skorzystałoby z aplikacji, która jednocześnie wskazywałaby miejsca do parkowania i umożliwiałaby płacenie za paliwo. .

Na podstawie wyników badania Visa przygotowała kilka rekomendacji kierowanych do władz dużych miast. Po pierwsze aglomeracje powinny zainwestować w infrastrukturę do transmisji danych w czasie rzeczywistym. Pozwala ona ludziom udzielać wskazówek przy planowaniu podróży, a także dostarczyć miastom wiedzę umożliwiającą dostosowanie usług do zmieniającego się zapotrzebowania.

Przeczytajcie także: Rekordowa popularność płatności zbliżeniowych

Władze miejskie i urbaniści powinni nawiązać współpracę z think tankami, firmami motoryzacyjnymi i technologicznymi, a także dostawcami usług płatniczych, takimi jak Visa w celu usprawnienia płatności. W związku z tym, że podczas jednej podróży korzystać się będzie z różnych środków transportu (np. samochód, metro i rower), konieczne staje się stworzenie prostego i płynnego sposobu płatności. Ważne będzie także zintegrowanie poświadczania tożsamości w cyfrowym świecie z płatnością, aby sama transakcja jak i potwierdzanie tożsamości przebiegały w sposób prosty i sprawny.

Autorzy badania wskazali ponadto, że przy projektowaniu rozwiązań wszyscy uczestnicy ekosystemu transportowego powinni kształtować swoje koncepcje w taki sposób, aby uwzględnić potrzeby i możliwości wszystkich mieszkańców. A więc także osób starszych oraz niemających dostępu lub mających ograniczony dostęp do usług finansowych. Dzięki temu będzie można zapobiec wykluczeniu niektórych grup społecznych.

Zdaniem Visy miasta i korporacje powinny nawiązać współpracę, która pozwoli im poszerzyć zakres wiedzy przydatnej w planowaniu. Sztuczna inteligencja oraz big data mogą zostać wykorzystane do analizy danych o konsumpcji, przemieszczaniu się i zmieniających się trendach. Pozwoli to szybciej rozpoznawać potrzeby, a miasta zyskają wiedzę przydatną przy planowaniu.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies