Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 10,5 mln zł wydane w aplikacjach na parkowanie. Raport Cashless za IV kw. 2018 r.

Najwięcej na takiej sprzedaży biletów parkingowych zarobiła Warszawa. Najczęściej do opłacania postoju w płatnej strefie wybieraliście SkyCash

Z danych udostępnionych przez władze największych miast w Polsce wynika, że w IV kw. ubiegłego roku za pomocą smartfonów wydaliście na parkowanie w tych ośrodkach bez mała 10,5 mln zł. To o ponad 2 mln zł więcej niż w III kw. 2018 r. Po raz pierwszy wartość tych wydatków przekroczyła 10 mln zł.

W ubiegłym kwartale w porównaniu z III kw. 2018 r. najbardziej wzrosły wydatki na mobilne bilety parkingowe w Krakowie i wyniosły bez mała 2,5 mln zł. Dzięki temu stolica Małopolski awansowała na drugie miejsce w kraju pod względem wartości przychodów ze sprzedaży biletów parkingowych kupowanych przez aplikacje mobilne. Pierwszą pozycję utrzymuje niezmiennie Warszawa z przychodami na poziomie 4,7 mln zł.

Wygląda jednak na to, że w I kw. 2019 r. liczyć się należy ze znacznym spadkiem przychodów największych miast w Polsce ze sprzedaży tak dystrybuowanych biletów parkingowych. Jak donoszą przedstawiciele zarządców stref płatnego postoju, wpływ na to może mieć prowadzony przez SkyCash proces weryfikacji kont użytkowników. Wielu klientów albo go nie przechodzi, albo odkłada na później, a za parkowanie płaci gotówką lub kartą w parkomacie.

Przeczytajcie także: SkyCash będzie wydawać karty płatnicze

Weryfikacja prowadzona przez SkyCash jest szczególnie odczuwalna na rynku płatności mobilnych, gdyż operator tej aplikacji jest jego liderem. W ubiegłym kwartale za pomocą apki SkyCash wydaliście na parkowanie w centrach miast analizowanych przez Cashless prawie 9 mln zł. Na drugiej pozycji znalazł się operator aplikacji moBiLET, z przychodami w wysokości ok. 1,4 mln zł a dalej mPay.

Tymczasem w najbliższej przyszłości obraz rynku płatności za postój w płatnych strefach może się zmienić. Wynika to nie tylko z weryfikacji kont, którą aktualnie prowadzi SkyCash, a w przyszłości zrobią to prawdopodobnie też inni operatorzy aplikacji (mPay już zapowiedział, że taki proces przeprowadzi). Wpływ na to może mieć również przetarg na obsługę warszawskiej, czyli największej pod względem liczby miejsc strefy parkingowej w Polsce. W wyniku przetargu SkyCash może stracić kontrakt na rzecz mPay. Aktualnie trwa postępowanie odwoławcze w tej sprawie.

Przeczytajcie także: Jest odwołanie od wyniku warszawskiego przetargu na obsługę parkowania

A na koniec uwagi dotyczące metody zbierania danych. Informacje uzyskałem od władz poszczególnych miast lub spółek administrujących strefami płatnego parkowania. W niektórych wypadkach musiałem jednak szacować obroty realizowane przez poszczególnych operatorów aplikacji, gdyż dane, jakie uzyskałem, dotyczyły ogólnego przychodu strefy z biletów mobilnych. Dotyczy to na przykład Szczecina.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies