Rozwiązanie jest teraz dostępne dla wszystkich klientów posiadających smartfon z systemem Android 5.0 lub wyższym
ING Bank Śląski podał dziś w komunikacie prasowym informację o udostępnieniu klientom nowej wersji aplikacji mobilnej, która pozwala na głosową obsługę wybranych funkcji za pośrednictwem Asystenta Google. Korzystając z tego rozwiązania można zapytać o saldo, wygenerować kod Blik lub wykonać przelew pomiędzy rachunkami własnymi w ING.
Bankowość głosową ING miałem okazję już testować. Pisałem o tym kilka tygodni temu w tekście, który możecie znaleźć tutaj. Wówczas podkreślałem, że bankowi należą się wyrazy uznania z powodu tego, że jako pierwszy w Polsce zdecydował się wykorzystać Asystenta Google w swojej aplikacji. Wydaje mi się, że asystenci głosowi to przyszłość nie tylko w bankowości. Zwracałem jednak uwagę, że rozwiązanie ma wady, bo Asystent nie zawsze prawidłowo rozpoznawał moje intencje, a funkcjonalność integracji jest ograniczona do kilku poleceń.
W dzisiejszym komunikacie ING instruuje klientów, jak z innowacji korzystać. Jeśli chcą wykonać szybki przelew, powinni wypowiedzieć komendę: "OK Google, wyszukaj przelew w Moje ING mobile". Przelew tego rodzaju może zostać wykonany na kwotę 50, 100 lub 200 zł. Jeśli użytkownik chce zapytać o stan konta, powinien wydać komendę: "OK Google, wyszukaj saldo w Moje ING mobile". Asystent podaje dokładną kwotę lub ustawioną wartość procentową. Jeśli klient chce wygenerować kod Blik, powinien powiedzieć: "OK Google, wyszukaj Blik w Moje ING mobile".