Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czy słyszeliście, że mBank prowadzi akcję zamykania rachunków? Instytucja wyjaśnia

Biuro prasowe mBanku informuje, że sprawa dotyczy jedynie 119 klientów biznesowych, którzy nie zaktualizowali swoich danych

Dwa dni temu na portalu Wykop pojawił się wpis jednego z klientów mBanku, który skarży się na nowe wymogi tej instytucji wobec posiadaczy rachunków firmowych. Klient napisał, że mBank żąda od niego stawiennictwa w placówce w celu zaktualizowania danych. Brak realizacji tego obowiązku oznaczać ma wypowiedzenie umowy o prowadzenie konta biznesowego.

Przeczytajcie także: Połowa bankowców chce oddać część biznesu fintechom

Autor stwierdza ponadto, że ani w kierowanym do niego piśmie ani za pośrednictwem konsultantów na mLinii mBank nie wyjaśnia, o aktualizację jakich danych chodzi oraz jakie dokumenty będą podczas tego procesu potrzebne. Klient napisał także, że podczas rozmowy z call center mBanku dowiedział się, iż akcja z aktualizacją danych jest prowadzona na masową skalę. W krótkim czasie pod wpisem znalazło się kilkaset komentarzy innych klientów mBanku. Z pytaniem o co chodzi, zwróciłem się do biura prasowego instytucji.

To potwierdziło, że część klientów firmowych mBanku otrzymało od niego prośbę o kontakt z dowolnym oddziałem i uzupełnienie nieaktualnych danych. – Zgodnie z wymogami prawa bank musi znać strukturę właścicielską firmy. Jest to podstawa do prowadzenia rachunku. Prosimy klientów, aby w ciągu 14 dni udali się do najbliższej placówki i uzupełnili wymagane informacje – czytam w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie.

Przeczytajcie także: Blik drugim nominowanym do nagrody Fintech 2019

mBank podkreślił jednak, że korespondencja tego rodzaju została wysłana do dokładnie 119 klientów spośród ponad pół miliona obsługiwanych przez niego firm. – Nie może więc być mowy o "masowej akcji" – pisze biuro prasowe mBanku. Nie podało, jakich konkretnie informacji ma dotyczyć aktualizacja danych klientów. Nieoficjalnie dowiedziałem się natomiast, że najczęściej chodzi o obywatelstwo akcjonariuszy bądź udziałowców przedsiębiorstw.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies