Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Znów podwyżki na Allegro. Tanie przedmioty będą coraz droższe

Największa w Polsce platforma e-commerce kolejny raz w ostatnim czasie zmienia cennik oraz regulamin świadczonych przez siebie usług

Właściciel serwisu Allegro poinformował o zamiarze przeprowadzenia kolejnych zmian w regulaminie świadczonych przez siebie usług a także w wysokości opłat i prowizji. Część z nich wchodzi w życie już 13 maja. Jeżeli prowadzicie sklep internetowy lub korzystacie z Allegro jako zwykli sprzedający, zobaczcie, co Was czeka.

Allegro zmienia zasady zamieszczania ogłoszeń. To oferty bez opcji "kup teraz" oraz takie, w których zasady płatności są ustalane między kupującym a sprzedającym, np. dotyczące samochodów i nieruchomości. Obecnie ogłoszenia można wystawiać na czas nieokreślony lub na 10, 20 i 30 dni. Od 13 maja wystawianie ogłoszeń będzie możliwe w jednym z trzech pakietów: basic, power i max, które zróżnicowano pod względem klientów indywidualnych i firmowych.

Przeczytajcie także: Połowa bankowców chce oddać część biznesu fintechom

I tak klienci firmowi będą płacić z góry za jeden z wybranych pakietów basic (10 dni), power (20 dni) lub max (30 dni). Z góry będą naliczane także opłaty za wyróżnienie lub promowanie ogłoszenia. Z kolei pakiety klientów indywidualnych będą trwać odpowiednio 10, 50 i 90 dni a opłaty za nie także będą pobierane z góry. Podobnie jak prowizje za promowanie.

Jeżeli zaś chodzi o zmiany w wysokości prowizji, dotyczą one m.in. kategorii "meble", gdzie rośnie ona z 9 proc. na 10 proc. W zamian wprowadzona zostanie maksymalna prowizja w wysokości 100 zł. Oznacza to, że przy najdroższych przedmiotach wystawienie będzie kosztować mniej, ale za sprzedaż tańszych mebli trzeba będzie płacić więcej.

Przeczytajcie także: Liczba użytkowników Apple Pay nie rośnie już tak szybko

Podobnie będzie w kategorii "akcesoria GSM", w której prowizja wynosi teraz 9 proc. Od 13 maja wynosić będzie 12 proc. dla przedmiotów o wartości do 50 zł i 6 zł plus 6 proc. nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest wyższa niż 50 zł. Z 10 proc. na 11 proc. wzrosną stawki prowizji przedmiotów we wszystkich kategoriach odzieżowych.

Natomiast 30 czerwca Allegro wprowadzi nowe przepisy, które umożliwią platformie czasowe wstrzymanie wypłaty środków przez sprzedającego, jeśli pochodzić one będą z transakcji obarczonych ryzykiem niewysłania przedmiotu. Opcja ta będzie także dotyczyć transakcji prowadzonych przez sprzedających spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Zaanonsowane właśnie przez Allegro podwyżki prowizji to kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju działanie ze strony operatora największej w Polsce platformy e-commerce. Przypomnę, że 1 kwietnia firma podniosła opłaty od sprzedaży przedmiotów m.in. w działach "dziecko" i "moda", 4 marca – m.in. w dziale "Artykuły dla zwierząt" a 1 lutego – m.in. w działach związanych z motoryzacją. Zmiany w cennikach Allegro wprowadzane są więc w zasadzie co miesiąc.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies