Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Koniec z powiększaniem strony banku na smartfonie

Instytucje masowo przechodzą na technologię, dzięki której ich witryny można wygodnie czytać także na mniejszych ekranach

Czy gdy korzystacie z internetu na smartfonie, nie denerwuje Was konieczność ciągłego powiększania niektórych stron? W przeciwnym razie literki są tak małe, że bez lupy nie sposób ich przeczytać. Albo fotografie są także duże, że ekran trzeba zmniejszyć by cokolwiek zobaczyć.

Ale z tym już koniec. Przynajmniej jeżeli chodzi o strony instytucji finansowych. Coraz więcej z nich modernizuje swoje portale informacyjne w technologii RWD, zwanej też responsywną. Umożliwia ona wygodne przeglądanie ich niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystacie.

Bank Pocztowy to kolejna instytucja, która to zrobiła. Od kilku dni jej witryna otwiera się i zachowuje swoje walory funkcjonalne niezależnie od tego, czy korzystacie z komputera, tabletu czy smartfona.

Przeczytajcie także: Klienci Meritum dostaną nowe numery rachunków i stracą aplikację

Pocztowy zapowiedział również, że wkrótce także jego serwis transakcyjny będzie zbudowany w oparciu o RWD. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na firmę, która ma o to zadbać. Finału tych prac nie należy jednak spodziewać się raczej w tym roku. Wraz z nowym serwisem powstać ma też aplikacja mobilna Pocztowego.

pocztowy rwd

Natomiast technologia RWD robi zawrotną karierę w polskiej branży finansowej. Większość banków już przystosowała swoje portale informacyjne do otwierania także na urządzeniach mobilnych. Ostatnio zrobiły to, oprócz Pocztowego, Alior i Getin a w czerwcu – niewielki VW Bank Direct. Wcześniej Millennium, ING czy Euro Bank. W mijającym tygodniu poinformowała o tym również firma Diners Cluborganizacja płatnicza oferująca karty luksusowe. Nad portalem responsywnym pracuje też mBank.

Przeczytajcie także: Klienci Millennium mają nowy serwis transakcyjny

Pocztowy nie jest odosobniony także w tym, że chce serwis transakcyjny zbudować w RWD. Zrobiły to już Millennium, Euro Bank i Lion's Bank, a wkrótce responsywny serwis transakcyjny udostępni ING Bank Śląski.

Rosnąca popularność nowej technologii to skutek zwiększającej się mobilności klientów. Jak wynika z raportu Cashless na temat aplikacji mobilnych banków na koniec II kw. pobrano je już prawie 5,3 mln razy. Apki nie zapewniają jednak wygodnego przeglądania stron informacyjnych. Dlatego modernizacja portali w technologii RWD jest nieodzowna i nie wyobrażam sobie, by w perspektywie kilku kwartałów jakikolwiek liczący się bank jeszcze tego nie zrobił. A wciąż jest kilka takich, które mają stare serwisy. To np. PKO BP i Pekao.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies