Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Apple Pay kontra Google Pay. Zobaczcie konkurencję na podstawie danych z Credit Agricole

Banki niechętnie chwalą się statystykami Apple Pay, ale jeden z nich dał się namówić

Jak wiecie, większość banków z Polski nie chce ujawniać danych dotyczących liczby użytkowników i transakcji realizowanych przy pomocy Apple Pay i Google Pay. Instytucje zasłaniają się umowami o poufności zawieranymi z amerykańskimi firmami. Czasami jednak udaje mi się poznać przynajmniej wyrywkowe dane. Dzięki temu mogliście tutaj przeczytać o liczbie użytkowników Apple Pay po pierwszym tygodniu od wdrożenia w Pekao, a tutaj o liczbie użytkowników Apple Pay i Google Pay w Raiffeisen Polbanku zanim został on przejęty przez BNP Paribas. Dziś zaś chciałbym pokazać Wam ciekawe statystyki z Credit Agricole.

Przeczytajcie także: Apple Pay będzie działać z kartami przedpłaconymi

Przypomnę, że bank ten 12 lutego udostępnił klientom Google Pay a 19 marca – Apple Pay. Parę dni temu biuro prasowe banku pochwaliło się statystykami obu systemów na koniec I kw. Są one korzystniejsze dla Google Pay. Ale na pewno wynik ten jest w pewien sposób zdeterminowany tym, że użytkownicy telefonów z Androidem mieli o miesiąc więcej na aktywację i korzystanie z usługi niż użytkownicy iPhone’ów pozwalających na płatności Apple Pay.

I tak jak podaje Credit Agricole, na koniec I kw. 2019 r. do Apple Pay jego klienci dodali 2695 kart a do Google Pay – 4461 szt. Bank zadeklarował jednocześnie, że liczba dodanych kart jest tożsama z liczbą użytkowników, co nie jest takie oczywiste, bo jedna karta może być dodana do kilku urządzeń a z drugiej strony – jeden użytkownik może mieć kilka kart banku, które może dodać do portfela firmy Apple czy Google.

Przeczytajcie także: Nowa usługa od Blika wkrótce

Credit Agricole pochwalił się także statystykami dotyczącymi liczby transakcji. Od momentu wdrożenia usług do końca marca użytkownicy Apple Pay wykonali 24716 transakcji, w tym w sklepach stacjonarnych 24294 szt. a w internetowych – 422 szt. Z kolei użytkownicy Google Pay wykonali 76746 transakcji z czego w terminalach płatniczych 75272 a w e-commerce – 1474.

Jak widzicie, użytkowników Google Pay jest więcej i wykonali zdecydowanie więcej transakcji niż posługujący się Apple Pay. Ci drudzy mieli na to jednak właściwie tylko tydzień. Obiektywnej oceny aktywności poszczególnych grup będzie więc można dokonać najwcześniej po II kw. Z nieoficjalnych informacji i szczątkowych statystyk wynika, że w większości banków klienci korzystający z Apple Pay płacą smartfonami z reguły częściej niż posiadacze urządzeń z Androidem.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies