Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki z Polski mają 11,5 mln klientów mobilnych oraz 4,3 mln mobile only. Najnowsze dane Cashless

Od grudnia ubiegłego roku banki zwiększyły liczbę klientów mobilnych o około 500 tys.

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków działających na polskim rynku wynika, że na koniec I kw. miały łącznie 11,531 mln klientów logujących się na rachunki za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z tego 4,272 mln osób zarządzało swoimi kontami wyłącznie przez smartfony i tablety. Za klienta aktywnego mobilnie uznaje się takiego, który przynajmniej raz w miesiącu logował się na rachunek przez urządzenie mobilne (przez aplikację, serwis light lub zwykłą przeglądarkę). Z kolei mobile only to taki klient, który w ciągu kwartału zarządzał kontem wyłącznie przez urządzenia mobilne.

Przeczytajcie także: Oto banki z największą liczbą blikowiczów

Pod względem liczby klientów mobilnych prym tradycyjnie już wiedzie największy detalista na rynku, czyli PKO BP. W I kw. bieżącego roku miał ponad 2,9 mln klientów mobilnych, o ok. 120 tys. więcej niż w IV kw. ubiegłego roku. Na pozycji drugiej uplasował się mBank, z wynikiem ok. 2 mln (ok. 90 tys. więcej w porównaniu z poprzednim okresem) a na trzeciej ING Bank Śląski, który miał niecałe 1,8 mln klientów mobilnych (wzrost o ok. 20 tys.).

Jeżeli chodzi o klientów mobile only, tu też największy jest PKO. W I kw. ok. 1,2 mln jego klientów logowało się na rachunki wyłącznie przez urządzenia przenośne. Kwartał wcześniej było ich o ok. 100 tys. mniej. Natomiast znajdujący się na pozycji drugiej ING Bank Śląski miał w I kw. 2019 r. 774 tys. klientów mobile only (ok. 90 tys. więcej niż w ostatnim okresie 2018 r.). Dalej plasują się Millennium, Santander i mBank. Szczegóły znajdziecie w tabeli poniżej.

Przeczytajcie także: Najwięksi operatorzy terminali płatniczych w Polsce

Bankowość mobilna zyskuje na popularności w Polsce od dłuższego czasu. To konsekwencja nie tylko zmiany zachowań klientów, którzy coraz więcej spraw chcą załatwiać za pośrednictwem własnego smartfona a nie w oddziałach banków czy przed komputerem w domu. Tak dynamiczne przyrosty liczby użytkowników nie byłyby zapewne możliwe, gdyby nie starania banków dbających o ciągły rozwój aplikacji mobilnych. Rozwiązania stosowane w Polsce należą do najnowocześniejszych na świecie.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies