Bank usprawnił proces aktywacji usługi
Od niedawna klienci Getinu mogą korzystać ze zbliżeniowych płatności mobilnych HCE. Umożliwiają one dokonywanie transakcji telefonem na tej samej zasadzie jak kartą bezstykową, a dane potrzebne do przeprowadzenia operacji przechowywane są w chmurze obliczeniowej.
Po komercyjnym wdrożeniu usługi wyszło na jaw parę mankamentów, które opisałem w weekend między innymi dzięki Waszym uwagom, które spływały do Cashless. Od niedawna dostępna jest aktualizacja portfela Getinu, która większość opisanych przeze mnie mankamentów usuwa.
Przede wszystkim klienci, który pierwszy raz instalują Getin Wallet, dostają informację, że aby otrzymać kod aktywacyjny muszą zadzwonić do call center banku. Wcześniej musieli się tego domyślać lub szukać instrukcji na forach internetowych. Teraz strona aktywacyjna portfela wygląda w ten sposób.
Zastanawiacie się pewnie, dlaczego prezentuję zdjęcie, a nie zrzut z ekranu jak wcześniej. To dlatego, że po aktualizacji aplikacja nie zezwala na wykonywanie zrzutów. Nie wiem dlaczego zdecydowano się na taki ruch, być może ze względów bezpieczeństwa. Podobne blokady stosuje np. BZ WBK. Ale aplikacje większości banków pozwalają na wykonywanie zrzutów.
Kolejną zmianą wprowadzoną przez Getin jest ujednolicenie nazewnictwa pomiędzy Walletem a informacją wysyłaną do klienta z ID Klienta i kodem aktywacyjnym. Wcześniej klient zamawiający te numery otrzymywał je pod nazwami: login i hasło. To wprowadzało niepotrzebne zamieszanie. Teraz, zgodnie z deklaracją biura prasowego Getinu, nazwy mają być za każdym razem takie jak w aplikacji. Gdyby było inaczej – zróbcie zdjęcie i przyślijcie na kontakt@cashless.pl.
Wreszcie klienci dysponujący telefonami, które nie spełniają wymagań aplikacji, otrzymują informację, że ich smartfon nie pozwala na aktywację usługi. Wcześniej nie wiedzieli, dlaczego nie mogą jej uruchomić. Przy tym Getin deklaruje, że lista urządzeń wspieranych przez aplikację systematycznie się wydłuża.
Nadal jednak aby skorzystać z płatności HCE w Getinie, trzeba posiadać oddzielną aplikację, czyli Getin Wallet. Moim zdaniem to gorsze rozwiązanie niż zintegrowanie płatności z bankowością mobilną. Być może w przyszłości Getin się na to zdecyduje. Na razie usługą zainteresowało się kilkaset osób. Z informacji w Google Play wynika, że portfel Getinu pobrało więcej niż 100 a mniej niż 1000 osób.