Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci banków przechodzą do internetu

Rekordowo dużo użytkowników kont osobistych zarządza nimi przez sieć

Z opublikowanej dzisiaj najnowszej edycji raportu Netbank, przygotowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że w II kw. tego roku aż 27,1 mln klientów miało umowy na korzystanie z rachunku osobistego przez internet. Z tego aktywnie korzystało z konta za pomocą serwisu transakcyjnego 13,5 mln osób. To najlepsze wyniki w historii.

Przeczytajcie także: Ogromny spadek liczby kart w II kwartale

Na koniec marca umów było 26 mln a klientów aktywnych 13,2 mln. Z kolei na koniec II kw. przed rokiem było odpowiednio 23,2 mln oraz 12,7 mln osób. W porównaniu z poprzednim kwartałem spadła za to liczba małych i średnich firm korzystających z bankowości elektronicznej. Na koniec czerwca było 2,155 mln przedsiębiorstw z segmentu MŚP posiadających umowy, a aktywnie korzystało z banku przez sieć 1,296 mln firm. W marcu przedsiębiorcy mieli 2,188 mln umów na bankowość elektroniczną, a aktywnie korzystało z niej 1,306 mln firm.

Najnowszy Netbank przynosi również ciekawe informacje na temat rozwoju technologii zbliżeniowej w Polsce. Z szacunków ZBP wynika, że mimo spadku ogólnej liczby kart na rynku, liczba kart bezstykowych szybko rośnie. Na koniec minionego kwartału było ich już 27,7 mln i stanowiły one ponad 80 proc. kart wydanych przez banki. Na koniec marca kart zbliżeniowych było 26 mln a przed rokiem – 24,1 mln.

Przeczytajcie także: W Warszawie do parkowania gotówka już niepotrzebna

Z danych zawartych w raporcie wynika również, że na koniec I poł. 2015 roku w naszym kraju funkcjonowało 344 tys. terminali płatniczych zdolnych do przyjmowania transakcji bezstykowych. One również stanowiły ponad 80 proc. wszystkich terminali POS na polskim rynku. W marcu było ich 310 tys. a przed rokiem w czerwcu – 221 tys.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies