Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard przygotowuje się na dyrektywę PSD II. Oferuje narzędzie do uwierzytelniania klientów w e-commerce

Pierwsze instytucje z Polski już korzystają z nowego rozwiązania zaproponowanego przez organizację płatniczą

Mastercard zaprezentował dziś podczas konferencji prasowej nowe narzędzie do potwierdzania tożsamości klientów kupujących w sklepach internetowych poprzez komputer lub urządzenie przenośne np. smartfon. Narzędzie oferowane jest wydawcom kart i może zostać przez nich zaimplementowane do ich serwisów bankowości mobilnej. Jak mówią przedstawiciele Mastercarda, jest ono odpowiedzią na wymagania, jakie stawiają wchodzące we wrześniu przepisy dyrektywy PSD II.

Przeczytajcie także: PayU kupiło spółkę płatniczą w Turcji

Zgodnie z regulacjami unijnymi od 14 września duża część transakcji płatniczych w internecie będzie musiała podlegać tzw. silnemu uwierzytelnieniu. To oznacza, że płatność będzie potwierdzana dwiema z trzech dopuszczalnych metod. Wykorzystać do tego można coś co klient ma przy sobie, np. smartfon, coś co wie, np. hasło alfanumeryczne, i coś czym jest, a więc np. cechę biometryczną. W zaproponowanym przez siebie rozwiązaniu Mastercard wykorzystuje dwa z tych elementów a więc smartfon i biometrię twarzy lub odcisku palca.

Jak powiedział Aleksander Naganowski z Mastercarda, elementem który najtrudniej wykorzystać w potwierdzaniu kupujących w sieci, są hasła alfanumeryczne, czyli coś co kupujący wiedzą. – Hasła takie mają to do siebie, że im są dłuższe tym są trudniejsze do zapamiętania. Z kolei jeżeli są krótkie – są łatwe do złamania – powiedział przedstawiciel organizacji płatniczej. Dlatego Mastercard postawił na biometrię. A ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem konsumentów i coraz więcej z nich jest gotowych z niej korzystać.

Przeczytajcie także: Blik w ciągu roku podwoił przychody

Rosnącej aprobaty dla rozwiązań biometrycznych dowodzą badania przeprowadzone na zlecenie Mastercarda wśród dorosłych mieszkańców polskich miast w wieku 20-50 lat. Wynika z nich, że już 47 proc. respondentów preferowałoby jedną z metod biometrycznych do uwierzytelniania płatności, a obecnie korzysta z tej metody 25 proc. badanych. Rozwiązanie Mastercarda zostało już zaimplementowane na polskim rynku przez pierwsze banki choć organizacja nie zdradziła ich nazw.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies