O awarii swojego systemu kartowego Santander poinformował przed chwilą m.in. na Twitterze
Na profilu Santandera na Twitterze pojawił się przed chwilą komunikat informujący o problemach z systemem kartowym tej instytucji. Bank pisze, że podczas płatności w sklepach użytkownicy wydanych przez niego kart mogą nie otrzymać autoryzacji transakcji, w wyniku czego do płatności nie dojdzie. Santander radzi klientom, by w takiej sytuacji korzystali z Blika.
Santander wydaje zarówno mastercardy jak i visy, ale w swoim komunikacie nie pisze, których kart dotyczy problem. Zakładam więc, że kłopoty z płatnościami mogą mieć użytkownicy plastików obu organizacji płatniczych. Bank zapewnia, że pracuje już nad usunięciem awarii. Gdy tylko to się uda, zaktualizuję tekst.
Blik to dobra alternatywa dla kart płatniczych w sytuacjach takich jak awaria w banku. Niestety, polski system nie we wszystkich sklepach jest jeszcze akceptowany. Za to za jego pomocą można wypłacić gotówkę z niemal każdego bankomatu na polskim rynku. Jeżeli więc nie będziecie dziś mogli gdzieś zapłacić kartą, a sklep nie akceptuje Blika, pozostaje skorzystać z tego rozwiązania w bankomacie.
AKTUALIZACJA
Ok. godz. 15 biuro prasowe Santandera poinformowało o usunięciu awarii. Jeżeli na Waszym koncie pojawiła się blokada środków mimo tego, że do transakcji kartą nie doszło, ma zostać zwolniona automatycznie. A co jeśli nie zostanie? Więcej na ten temat tutaj.