Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Osiem firm chętnych do budowy systemu e-parkowanie w Warszawie. Wśród nich m.in. Comarch oraz konsorcjum Hilltech i Orange

System ma ułatwiać znajdywanie wolnych miejsc do zaparkowania a docelowo także płatności za postój

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie otworzył wnioski firm zainteresowanych udziałem w budowie w stolicy systemu e-parkowanie. Zgłosiło się ośmiu chętnych. Wśród nich znalazły się m.in. konsorcja złożone z firmy Comarch i T4B a także spółek Hilltech, Orange i FastLogic. Swoje wnioski złożyły także brytyjska Yellow Line Parking, Siemens Mobility, T-Systems z Wrocławia i Sprint z Olsztyna. Jednego wniosku nie udało się otworzyć ze względu na podwójne zaszyfrowanie pliku.

Przeczytajcie także: Warszawa chce wdrożyć system e-parkowanie

Przypomnę, że projekt planowany przez warszawski ZDM to nie byle co. Podobnego na tak dużą skalę nigdzie jeszcze nie udało się wdrożyć. System składać się ma m.in. z aplikacji mobilnej, która w trybie online ma pokazywać dostępne wolne miejsca do parkowania. Po zajęciu jednego z nich kierowca ma mieć możliwość zapłacenia za postój bezpośrednio w aplikacji. Rozwiązanie ma oszczędzać czas kierowców, pomagać w kontroli płatności i redukować smog (kierowcy nie będą kluczyć w poszukiwaniu wolnego miejsca emitując spaliny, tylko od razu udadzą się na wolne miejsce).

Przeczytajcie także: Koniec batali o obsługę parkowania w Warszawie

Warszawski projekt obejmie ok. 30 tys. miejsc parkingowych, bo tyle mniej więcej liczy warszawska strefa płatnego parkowania, które na bieżąco będą monitorowane za pośrednictwem kamer i czujników. Trwający właśnie dialog konkurencyjny poprzedzi wybór dostawcy i operatora systemu. Realizacja projektu może potrwać dwa lata. Jeżeli się uda, podobne rozwiązania mogą powstać w innych miastach nie tylko w kraju zaś firmy, które go wdrożą, zyskają szansę na kolejne kontrakty.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies