Na decyzji urzędu antymonopolowego skorzystają m.in. klienci przejętego przez BNP Paribas byłego Raiffeisen Polbanku
Na stronie internetowej BNP Paribas pojawił się komunikat na temat zakończonego postępowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie tzw. trwałego nośnika. Chodzi o to, że zdaniem UOKiK bank informował klientów o zmianach w cennikach i regulaminach w sposób niezgodny z prawem, czyli tylko za pomocą wiadomości elektronicznych przez skrzynkę dostępną po zalogowaniu na rachunek. A taki sposób nie zawsze spełnia zasady trwałego nośnika.
Z komunikatu wynika, że na związane z tym rekompensaty liczyć mogą osoby, które były klientami BNP Paribas (lub BGŻ BNP Paribas i Raiffeisen Polbank) w okresie od stycznia 2014 r. do listopada 2016 r. i otrzymały informację o zmianach w dokumentach na nośniku, który nie można uznać za trwały. Bank na pisemny wniosek klientów musi rozliczyć opłaty i zwrócić pieniądze, jeżeli w wyniku zmian wprowadzonych w sposób niezgodny z przepisami klienci płacili więcej.
Wśród rekompensat zarządzonych przez UOKiK jest m.in. przyznanie promocyjnego oprocentowania na lokacie 3-miesięcznej, wynoszącego 1,2 proc. w skali roku (standardowo jest to 1 proc.). Maksymalna kwota lokaty to 20 tys. zł. Bank musi też zwolnić klientów z opłaty za kartę debetową przez miesiąc lub z opłat za komunikaty SMS przez co najmniej dwa miesiące. Klienci byłego Raiffeisen Polbanku mogą dodatkowo liczyć na zwolnienie przez miesiąc z wypłat gotówki z bankomatów na całym świecie realizowanych także kartami kredytowymi. Posiadacze debetówek do konta Premium zostaną natomiast zwolnieni z opłaty za plastik przez okres dwóch miesięcy.
BNP Paribas to kolejny bank, który w ostatnim czasie opublikował komunikat związany z zakończeniem postępowania UOKiK w sprawie trwałego nośnika. Niedawno podobnie zrobił mBank a wcześniej m.in. PKO BP. Co ciekawe BNP Paribas niedawno poinformował o wdrożeniu nowego, cyfrowego trwałego nośnika, przygotowanego wspólnie z KIR-em. Rozwiązanie to wykorzystuje technologię blockchain. Więcej na ten temat tutaj.