Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa stawia na małe firmy

Organizacja chce przekonać przedsiębiorców, że karty płatnicze mogą im pomóc w zarządzaniu finansami firmy

Z raportu Netbank przygotowywanego przez Związek Banków Polskich wynika, że w II kw. bieżącego roku bez mała 1,3 mln małych i średnich przedsiębiorstw aktywnie korzystało z rachunku bankowego przez serwis internetowy. Założyć można, że jeżeli nie większość to przynajmniej duża część z nich posiada kartę płatniczą wydaną do konta. Wciąż jednak sporą część swoich rozliczeń firmy te prowadzą gotówką. Visa chce to zmienić.

– Karty biznesowe mają wiele zalet umożliwiających przedsiębiorcom, a także zatrudnionym przez nich pracownikom, lepszą kontrolę nad firmowymi finansami i większą swobodę w realizowaniu płatności. Zależy nam na przedstawieniu tych zalet w sposób lekki i zrozumiały, i tak została skonstruowana kampania, która zachęca właścicieli firm do korzystania z kart – mówi Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe.

Przeczytajcie także: Już nie boicie się płacić zbliżeniowo

Głównym celem kampanii jest pokazanie przedsiębiorcom, że korzystanie z karty biznesowej pozwala m.in. zminimalizować ryzyko utraty gotówki i koszty jej obsługi, dokonywać płatności szybko, bezpiecznie i wygodnie, płacić swobodnie dostawcom także poprzez internet.

Nowa kampania Visy obecna będzie w różnych formach w branżowych portalach internetowych. W ramach kampanii pojawią się też posty promocyjne w serwisach społecznościowych oraz reklamy w punktach sprzedaży sieci Makro Cash and Carry. Przeprowadzona zostanie również akcja promocyjna wspólnie z siecią Praktiker, a jej szczegóły zostaną podane w momencie jej rozpoczęcia, czyli 23 października.

Przeczytajcie także: Euronet testuje bankomaty zbliżeniowe

Wydaje mi się, że jedną z najważniejszych przyczyn, dla których przedsiębiorcy wciąż w wielu sytuacjach preferują rozliczenia gotówkowe, jest szara strefa, której udział w niektórych sektorach gospodarki jest nadal duży. Firmy takie unikają transakcji bezgotówkowych i może być ciężko nakłonić ich właścicieli do tego, by częściej korzystali z kart.

Z drugiej strony dane ZBP pokazują, że przynajmniej kilkadziesiąt procent małych i średnich firm w Polsce aktywnie korzysta z rachunku internetowego. To znaczy, że są gotowe na nowoczesne usługi finansowe. Do nich kampania Visy może trafić.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies