mBank i PKO, pod względem średniej ocen, biją na głowę pozostałych konkurentów z polskiego rynku
Apki mBanku i PKO pod względem średniej ocen stoją na czele rankingu aplikacji bankowych w marketach obu najważniejszych systemów operacyjnych, działających na urządzeniach mobilnych, a więc App Store i Google Play. Choć poniższe zestawienia trudno uznać za ranking aplikacji bankowych z prawdziwego zdarzenia, to pokazuje ono poziom zadowolenia klientów poszczególnych banków z rozwiązań mobilnych przez nie dostarczanych.
I tak jeśli chodzi o aplikacje na urządzenia z Androidem, najlepiej oceniane jest IKO (apka oferowana przez PKO) ze średnim wynikiem na poziomie 4,7 na 5 możliwych punktów. Nieznacznie, bo o 0,1 pkt., IKO wygrywa z aplikacją mBanku, która ma średnią ocen na poziomie 4,6 pkt. Na uwagę zasługuje fakt, że aplikacje obu banków mogą pochwalić się najwyższą liczbą ocen pozostawionych w Google Play przez użytkowników, odpowiednio prawie 280 tys. i ponad 150 tys.
To ważne z tego powodu, że liczba ocen decyduje o miejscu w zestawieniu w sytuacji, gdy średnia jest taka sama. Z tego powodu na trzecim i czwartym miejscu znalazły się aplikacje oferowane przez Santander i Millennium, które mają taką samą średnią jak mBank. Jednak liczba ocen jest w ich wypadku mniejsza i wynosi odpowiednio 93 tys. i 45 tys. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się aplikacje Credit Agricole, Aliora, Getinu i BNP Paribas. Wszystkie mogą pochwalić się średnią ocen przekraczającą 4 pkt.
W porównaniu z ubiegłym rokiem dwaj liderzy zestawienia zachowali swoje pozycje. Będący obecnie na trzecim miejscu Santander awansował o dwie pozycje, a Millennium spadł o jedną. Z zestawienia wypadła aplikacja Orange Finanse, która w ubiegłym roku była na trzecim miejscu, ale dziś nie jest już dostępna. Na uwagę zasługują duże awanse aplikacji BNP Paribas (o cztery pozycje) oraz Raiffeisen Polbanku – o 7 pozycji (dziś to, oferowana także przez BNP Paribas, aplikacja Mobilny Portfel).
Jeżeli zaś chodzi o aplikacje na urządzenia z systemem operacyjnym iOS, to aplikacje IKO i mBanku mają taką samą średnią ocen, wynoszącą 4,8. Apka PKO wygrywa jednak zestawienie dzięki większej liczbie ocen – ponad 113 tys. podczas gdy aplikację mBanku zdecydowało się ocenić ok. 67 tys. osób. Na kolejnych pozycjach znalazły się rozwiązania dostarczane przez Getin, Santander, Alior, BNP Paribas, T-Mobile Usługi Bankowe, ING i Millennium.
Wszystkie wymienione aplikacje zyskały uznanie w oczach użytkowników i zostały ocenione na średnim poziomie przekraczającym 4 pkt. na 5 możliwych. Niestety, w poprzednich latach nie analizowałem danych aplikacji z marketu App Store, więc nie mogę aktualnych ocen porównać z tymi z lat ubiegłych.