BOŚ przygotowuje się w ten sposób do wejścia w życie przepisów o tzw. silnym uwierzytelnieniu
BOŚ to jeden z najmniejszych banków na polskim rynku. Niestety, od czołówki odstaje nie tylko wielkością, ale jakością usług elektronicznych. Jego dotychczasowy system transakcyjny i aplikacja mobilna nie należą do najnowocześniejszych i nie cieszą się uznaniem wśród klientów. Dość powiedzieć, że jego apka zarówno na urządzenia z Androidem jak i iOS jest najgorzej oceniana przez użytkowników spośród wszystkich aplikacji bankowych w Polsce.
Być może wkrótce to się zmieni. Od wczoraj już wszyscy klienci BOŚ mają dostęp do nowego serwisu transakcyjnego i nowego mobilnego tokena. Bank pisze w komunikacie skierowanym do swoich klientów, że użytkownicy korzystający z tokenów sprzętowych, aby uzyskać dostęp do nowego systemu, powinni rozpocząć proces migracji, który pozwala na zmianę narzędzia autoryzacji na autoryzację mobilną lub kodem SMS. Ta pierwsza usługa jest realizowana za pomocą nowej aplikacji BOŚtoken dostępnej w marketach App Store i Google Play.
Z informacji BOŚ wynika, że klienci korzystający dziś z autoryzacji za pośrednictwem haseł jednorazowych wysyłanych za pomocą SMS-ów nie muszą nic robić, aby korzystać z nowego systemu. Do logowania służą dotychczasowe login i hasło. Jednak należy pamiętać, że zalogowanie się do nowego systemu spowoduje utratę dostępu do dotychczasowego serwisu. Ten ostatecznie zostanie wyłączony przed 14 września, a więc przed wejściem w życie przepisów o tzw. silnym uwierzytelnieniu.
O tym, że BOŚ wprowadza nowy system bankowości elektronicznej, mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl kilka tygodni temu. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Bank zapowiedział wówczas także wdrożenie nowej aplikacji mobilnej, ale na razie nie mogę jej znaleźć w Google Play i App Store. Aplikacja BOŚtoken służy wyłącznie do mobilnej autoryzacji logowania i transakcji zlecanych przez internet.