Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki mają ponad 12 mln klientów mobilnych i prawie 5 mln mobile only. Nowe dane z polskiego rynku za II kw. 2019 r.

Większość instytucji systematycznie powiększa grupę klientów logujących się na rachunki przez smartfony lub tablety

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków w Polsce wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku miały one ok. 12,1 mln klientów aktywnie korzystających (przynajmniej jedno logowanie w miesiącu) z ich usług na urządzeniach mobilnych. To ponad pół miliona więcej niż w I kw. bieżącego roku. Instytucje raportują też, że ok. 4,9 mln użytkowników rachunków zarządza nimi wyłącznie przez smartfony i tablety, a więc nie loguje się na konta za pomocą komputerów stacjonarnych. To o ponad 600 tys. więcej niż w I kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: To prawdziwa eksplozja płatności mobilnych

Bankiem, który chwali się posiadaniem największej liczby klientów mobilnych, jest PKO BP. W II kw. bieżącego roku miał ich ponad 3 mln, a więc o ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Na drugim miejscu w tym zestawieniu uplasował się mBank, który miał ponad 2,1 mln mobilnych klientów – również 100 tys. więcej niż w I kw. 2019 r. Dalej uplasowały się ING, Santander, Pekao i Millennium – wszystkie z więcej niż milionem klientów zarządzających rachunkami z urządzeń mobilnych.

Przeczytajcie także: Visa wycofa usługę Visa Checkout

W kategorii mobile only również prowadzi PKO BP. Klientów takich bank ten miał w ubiegłym kwartale bez mała 1,4 mln. Interesujące jest, że w tym zestawieniu na drugim miejscu jest ING (ponad 900 tys. klientów mobile only), trzeci Millennium (671 tys. klientów) a dopiero na czwartym miejscu jest mBank, który podaje, że miał w II kw. 2019 r. ponad 640 tys. klientów bankujących wyłącznie przez smartfony i tablety. Większość banków systematycznie powiększa grono zarówno klientów mobilnych jak i takich, którzy nie potrzebują już logowania na konto przez komputer. Poniżej szczegółowe dane.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies