Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
BNP Paribas ostrzega przed niebezpiecznymi SMS-ami. Oto przykłady oszukańczych wiadomości

BNP Paribas pisze w komunikacie do klientów, że logowanie do banku przez link z takiej wiadomości może prowadzić do utraty oszczędności

Na stronie internetowej BNP Paribas znalazł się komunikat kierowany do użytkowników bankowości internetowej, a dotyczący SMS-ów kolportowanych przez oszustów. Wiadomości te mogą mieć różną treść, ale ich cel jest zwykle ten sam – przejęcie kontroli nad rachunkiem bankowym odbiorcy.

Przeczytajcie także: InPost rezygnuje z wiadomości SMS

Jak pisze BNP Paribas, SMS-y mogą pochodzić od różnych nadawców, a ich wspólną cechą jest link do realizacji płatności. Najczęściej ich autorzy podszywają się pod urząd skarbowy, firmy kurierskie i windykatorów. BNP Paribas opublikował też przykładowe treści takich oszukańczych SMS-ów.

BNP Paribas przypomina klientom, że nie należy klikać w linki znajdujące się w treści takich wiadomości. Zwykle prowadzą one bowiem do fałszywych stron np. pośredników płatności. Podając tam login i hasło do swojego rachunku można utracić nad nim kontrolę.

Przeczytajcie także: Uwaga na wyłudzenia na fałszywych prezesów

Co ciekawe wyłudzeniom pieniędzy poprzez linki prowadzące do fałszywych stron pośredników płatności nie zapobiega wdrożone kilka dni temu przez banki tzw. silne uwierzytelnienie. Przypomnę, że procedura wymaga potwierdzenia logowania na konto np. hasłem z SMS-a albo mobilną autoryzacją. Jak się okazuje, przestępcy dostosowali swoje metody do silnego uwierzytelnienia, o czym napisał m.in. serwis Zaufana Trzecia Strona.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies