Obsługę klientów gotówkowych Pekao zamierza skoncentrować w specjalnych centrach obsługi
Od sierpnia w sieci oddziałów Pekao działa kilka testowych placówek, w których nie ma tradycyjnej obsługi gotówkowej. Wpłaty i wypłaty realizowane są wyłącznie w maszynach automatycznych, czyli w bankomatach i wpłatomatach. Z informacji przekazanych przez Błażeja Szczeckiego, odpowiedzialnego m.in. za transformację cyfrową Pekao wynika, że po zakończeniu pilotażu instytucja chce zrezygnować z obsługi gotówkowej w co najmniej kilkudziesięciu swoich placówkach.
Jak zapewnia przedstawiciel Pekao, nie oznacza to, że bank chce odwrócić się plecami do klientów obracających dużą ilością gotówki. Ich obsługa ma być skoncentrowana w specjalnych centrach, których w całym kraju ma być około 100. Takie centra obok oddziałów bezgotówkowych to dwa z kilku nowych formatów placówek stacjonarnych, nad którymi Pekao obecnie pracuje.
Natomiast z raportu Cashless na temat sieci oddziałów bezgotówkowych wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku w całej Polsce działało prawie 250 tego rodzaju placówek. Najwięcej miał ich ING Bank Śląski – ok. 120. Oddziały pozbawione tradycyjnej obsługi kasowej miały w swojej sieci także m.in. Millennium, Alior, mBank, Santander, BNP Paribas, Getin i PKO BP. Więcej na ten temat tutaj.