Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao już testuje oddziały bezgotówkowe. Docelowo chce ich mieć co najmniej kilkadziesiąt

Obsługę klientów gotówkowych Pekao zamierza skoncentrować w specjalnych centrach obsługi

Od sierpnia w sieci oddziałów Pekao działa kilka testowych placówek, w których nie ma tradycyjnej obsługi gotówkowej. Wpłaty i wypłaty realizowane są wyłącznie w maszynach automatycznych, czyli w bankomatach i wpłatomatach. Z informacji przekazanych przez Błażeja Szczeckiego, odpowiedzialnego m.in. za transformację cyfrową Pekao wynika, że po zakończeniu pilotażu instytucja chce zrezygnować z obsługi gotówkowej w co najmniej kilkudziesięciu swoich placówkach.

Przeczytajcie także: Nowy raport Netbank

Jak zapewnia przedstawiciel Pekao, nie oznacza to, że bank chce odwrócić się plecami do klientów obracających dużą ilością gotówki. Ich obsługa ma być skoncentrowana w specjalnych centrach, których w całym kraju ma być około 100. Takie centra obok oddziałów bezgotówkowych to dwa z kilku nowych formatów placówek stacjonarnych, nad którymi Pekao obecnie pracuje.

Przeczytajcie także: FinAi zmienia model biznesowy

Natomiast z raportu Cashless na temat sieci oddziałów bezgotówkowych wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku w całej Polsce działało prawie 250 tego rodzaju placówek. Najwięcej miał ich ING Bank Śląski – ok. 120. Oddziały pozbawione tradycyjnej obsługi kasowej miały w swojej sieci także m.in. Millennium, Alior, mBank, Santander, BNP Paribas, Getin i PKO BP. Więcej na ten temat tutaj.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies