Karta Miles and More umożliwia zbieranie mil i ich wymianę na zniżki przy zakupie biletów lotniczych
Jak donoszą czytelnicy cashless.pl będący jednocześnie klientami mBanku i użytkownikami karty kredytowej Miles and More, przynajmniej część z nich otrzymała propozycję zamiany plastiku na inny z aktualnej oferty instytucji. Karta Miles and More zniknęła też z sekcji poświęconej kartom kredytowym publikowanej na stronie mBanku. Zakładka dotycząca Miles and More jest jeszcze dostępna, ale aby na nią trafić, trzeba skorzystać z linku lub wpisać ręcznie w przeglądarce adres podstrony.
Czy to znaczy, że mBank powoli wycofuje ze sprzedaży kredytówki Miles and More? Hipotezę tę zdaje się potwierdzać odpowiedź służb prasowych instytucji na zadane w tej sprawie pytanie. Przyznano, że użytkownikom kart Miles and More zaproponowano migrację na inne kredytówki. – Nie rezygnujemy z kart Miles and More, jednak aktywnie promujemy inne produkty z naszej aktualnej oferty – usłyszałem w odpowiedzi. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że mBankowi nie jest już po drodze z programem lojalnościowym dla osób lubiących podróże lotnicze. Świadczyć o tym mogą także wcześniej zapowiedziane lub wprowadzone zmiany w ofercie.
Przypomnę, że kilka dni temu mBank poinformował o zmianie zasad naliczania mil. Zaczną obowiązywać od 1 grudnia bieżącego roku i są niekorzystne dla klientów. Od tego dnia mBank nie będzie naliczał punktów od transakcji wykonanych za pośrednictwem firm, które świadczą usługi w zakresie wymiany walut lub pośredniczą w tym procesie. Stracą na tym na przykład użytkownicy kart Miles and More będący jednocześnie klientami takich podmotów jak Revolut czy Curve, choć w tym wypadku podytkowane to mogło być także chęcią walki z naciągaczami. Więcej o tym przeczytacie tutaj.
Wcześniej, bo w czerwcu bieżącego roku mBank ogłosił zmiany w tabeli opłat i prowizji. Wówczas pojawiła się zapowiedź, że użytkownicy kart Miles and More stracą możliwość uniknięcia opłaty rocznej za korzystanie z plastiku. A ta nie jest mała, bo za kartę Miles and More w standardowej wersji zapłacić będzie trzeba 200 zł a za taką w wersji premium – 600 zł. Nowe zasady naliczania opłat zaczną obowiązywać w sierpniu przyszłego roku. Czy do tego czasu w mBanku zostanie choćby jeden użytkownik karty Miles and More?
Tymczasem jesień 2019 r. przyniosła także złe wiadomości dla użytkowników innego programu lojalnościowego związanego z podróżami lotniczymi, a więc oferowanego przez BNP Paribas klientom linii Wizz Air. W tym wypadku punkty klienci BNP Paribas będą mogli zbierać tylko do 25 stycznia przyszłego roku. Wcześniej, bo w kwietniu 2018 r., z rynku zniknęła wydawana przez Euronet przedpłacona karta Wizz Prepaid Travel Card.