Wcześniej zakres usług finansowych został już ograniczony po tym, jak ze współpracy z Tesco wycofał się Alior
W sklepach brytyjskiej sieci Tesco w Polsce oraz na jej stronie internetowej nie znajdziecie już dostępnych tam do niedawna usług finansowych. – Podjęliśmy decyzję o zakończeniu oferowania produktów naszych partnerów takich jak przekazy pieniężne i ubezpieczenia online – napisało w odpowiedzi na pytania cashless.pl w tej sprawie biuro prasowe Tesco w Polsce. Dodano, że w rezultacie z witryny internetowej zniknęła też zakładka Tesco Finanse.
Przypomnę, że wcześniej, czyli jesienią 2017 roku, ze współpracy z Brytyjczykami przy projekcie Tesco Finanse wycofał się Alior Bank, który odziedziczył ją po przejętym Meritum Banku. Wtedy z oferty Tesco zniknęły m.in. karty kredytowe czy możliwość uzyskania dodatkowych punktów w programie lojalnościowym w zamian za płatności kartami Aliora. Pogrzebano też koncepcję wprowadzenia rachunków osobistych przeznaczonych dla klientów Tesco. Jak mówił ówczesny prezes banku Michał Chyczewski, obaj partnerzy zdecydowali o zakończeniu współpracy ze względu na brak dalszych możliwości rozwoju projektu.
Usługi finansowe pojawiły się w Tesco w Polsce wiele lat temu. W 2011 roku sieć podpisała wieloletnią umowę o współpracy przy projekcie Tesco Finanse z trójmiejskim Meritum Bankiem. Wtedy do oferty sieci weszły m.in. kredyty konsumpcyjne i konsolidacyjne oferowane przez Meritum a w kolejnych latach współpraca miała być rozwijana. Mówiło się wówczas, że jej efektem może być nawet utworzenie w Polsce Tesco Banku podobnego do tego funkcjonującego na rodzimym rynku Tesco.
Zakończenie projektu Tesco Finanse nie powinno dziwić, bo brytyjska sieć od dłuższego czasu przeżywa w Polsce kłopoty. W ubiegłym roku zanotowała kilkadziesiąt milionów złotych straty, a w związku z zamknięciem niektórych sklepów latem rozpoczęła zwolnienia grupowe. Mówi się, że Tesco może całkowicie wycofać się z Polski, o czym donosił m.in. Bloomberg.